استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان خلخال برنامه معین مدارس علوم دینی خواهران را لازمه شکلگیری هویت علمی و اخلاقی بانوان طلبه دانست.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، خلخال/ خانم مهناز فومنبهجت، در نشست علمی با موضوع "نقش کتاب و کتابخوانی در شکلگیری هویت علمی طلبه" که در مدرسه علمیه خواهران خلخال برگزار شد، گفت: هویت طلبگی در چندین ویژگی جمع شده است که نخستین آن هویت علمی است. یک بانوی حوزوی بایستی هویت علمی داشته باشد چراکه بدون احاطه و تسلط به مقوله علم، اثرگذاری قابل توجهی در خدمت به نظام اسلامی نخواهد داشت.
وی بیان داشت: دستیابی به هویت علمی، از طریق تلاش مستمر و مضاعف امکانپذیر است. طلبه خواهر اگر از بدو ورود به مدرسه علمیه به اهمیت علمآموزی و مباحثه پی برده و در مسیر فراگیری علم بهطور جدی قرار گیرد، بهیقین فرصتهای حضور در این مجموعه مقدس را به شکلگیری هویت علمیاش سپری خواهد کرد.
استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) خلخال تصریح کرد: برنامه مدارس علمیه خواهران بایستی طوری باشد که در کنار هویت علمی طلاب، هویت اخلاقی آنها نیز ترسیم شود و نقشه راه برای رسیدن به هر دو هویت از همان سال نخست ورود به حوزه در قالب برنامه مدونشده در اختیار خواهران طلبه قرار گیرد.
خانم فومنبهجت اضافه کرد: برای شکلگیری هویت علمی و اخلاقی طلاب، مدارس علمیه خواهران بایستی برنامه معین داشته باشند و از ظرفیت کادر حوزه در عرصههای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بهره جویند.
نظر شما