برگزاری طلیعه حضور با شرکت طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه

طلاب جدیدالورود استان کرمانشاه از ده مدرسه مقطع عمومی، در همایش دو روزه طلیعه حضور در استان قم شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، در ابتدای همایش طلیعه حضور طلاب خواهر استان که در قم و در جوار مسجد مقدس جمکران به مدت دو روز برگزار شد، در سخنانی با بیان اهمیت شناخت نفس و تزکیه در مسیر طلبگی گفت: در مسیر حرکت انسان، هدف غایی که مضمون بسیاری از آیات و روایات است، به کمال رسیدن  انشان ذکر شده و این مهم، در این دنیا حاصل نمی شود، زیرا انسان موجودی ابدی است و از نقطه خلقت آغاز می شود و دنیا و برزخ را می گذراند تا به آخرت برسد و باید در این دنیا خود را برای زندگی ابدی سعادتمندانه یا شقاوتمندانه آماده کند.

وی سپس با تبیین نقش علم در سعادت و تزکیه گفت: علم به طور کلی ممدوح و پسندیده است، اما علم در کنار معرفت و شناخت ارزش پیدا می‌کند، معرفت یعنی عمیق دانستن و زمینه سازی برای انجام عمل است. لذا از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده: "انما العلم ثلاثه: آیه محکمه او فریضه عادله او سنه قائمه". علم دینی اقیانوسی است که علوم دیگر را تایید می‌کند و این توجه را به انسان می دهد که شما می‌خواهید انسان بشوید و علم دینی قانونی برای ساخت ابدیت است. اگر با علم دینی تهذیب حاصل نشود، فرقی با علوم دیگر ندارد.

لازم به ذکر است طلاب در مدت حضور خود در این همایش، در قالب نشست‌هایی با عناوین: آشنایی با نظام آموزشی حوزه علمیه، راهکارهای انس با قرآن، راهکارهای انس با اهل بیت(علیهم السلام) و چالش‌های طلبگی با برخی الزامات آموزشی و اخلاقی تحصیل در حوزه علمیه آشنا شدند. همچنین با هدف تحکیم روابط طلاب با اعضای خانواده، نشست مشاوره‌ای با عنوان "اصول سازگاری در خانواده" با حضور خانم دکتر شاه جعفری در روز اول همایش برگزار شد.

برگزاری طلیعه حضور با شرکت طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه

برگزاری طلیعه حضور با شرکت طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha