اطاعت محض از خاندان پیامبر(ص)، رمز کسب مقامات عالیه توسط علامه حسن زاده بود

شاگرد علامه حسن زاده(ره) آملی گفت: یکی از دلایل مقام علامه، اطاعت محض از خاندان پیامبر(ص) بود، که ناب ترین اخلاق و عرفان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، بهشهر/ آقای مهدی مهدوی از شاگردان علامه ذوالفنون حسن زاده آملی(رحمه الله علیه)، در پیش ­نشست همایش علامه ذوالفنون در جمع طلاب مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، اظهار کرد: علامه حسن­ زاده فیلسوف، فقیه اصولی و منجم بود، در وادی نظر و عمل گوی سبقت را از دیگران ربوده بود، دو شرح بر کتاب ابن­ عربی نگاشت در حالی که به گفته شهید مطهری هر 100 سال یک نفر می ­تواند شرحی در مورد این کتاب بنویسد، لذا مقام معظم رهبری تعبیر ذوالفنون را برای ایشان بکار بردند.

وی ادامه داد: علامه حسن­ زاده(رحمه الله علیه) همواره می گفتند، چهار چیز را فراموش نکنید، اول آثار و کتاب های خوب، دوم، منشأ همه کتاب ها قرآن، سوم، استادان خوب که راز موفقیت علامه بود و چهارم، باطن پاکیزه و دل مستعد که اگر دل مزرعه خوبی باشد، کشتزار خوبی است.

آقای مهدوی افزود: ایشان در برابر اساتید، نکات اخلاقی را رعایت می کردند، از جمله آن اینکه، حرف استاد را قطع نمی­ کرد؛ در کلاس تکیه به دیوار نمی ­داد؛ همیشه دو زانو می­ نشست و ... .

وی تاکید کرد: علامه حسن­ زاده(رحمه الله علیه) در وادی نظر و عمل یکسان بودند و می فرمودند در این مسیر باید ایمان بیاورید و شک و شبهه به دل راه ندهید؛ ایشان بسیار تواضع داشتند.

وی بیان کرد: علامه حسن زاده(رحمه الله علیه) طالبان را به سه دسته تقسیم کردند، طالب دنیا، طالب عقبی و طالب مولا، هر کس دنیا را بخواهد به او می­ دهند، اما سرانجامش حسرت است، سرانجام عقبی سلامتی و راحتی است و هر کس مولا بخواهد عزّت و کرامت را به او می دهند، لذا یکی از دلایل مقام علامه، اطاعت محض از خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود، که ناب ترین اخلاق و عرفان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha