مطالعه کتاب باید یکی از برنامه‌های روزانه نوجوانان باشد

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت گفت: مطالعه کتاب هم باید یکی از برنامه‌های روزانه نوجوانان باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهرا بحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت، در گفتگویی با خبرنگار حوزه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: حضرت علی(علیه السلام) می فرمایند، در عجبم از مردمی که به غذای جسم خویش چه بسیار اهمیت می دهند، اما نسبت به کتاب و مطالعه برای تغذیه روح آنان است این چنین بی اعتنا و بی توجه هستند.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت های مدرسه، معرفی کتاب در کلاس توسط اساتید، مطالعه کتاب با نظارت اساتید، برگزاری کارگاه نقش کتاب در شخصیت نوجوانان و جوانان، مسابقه نقاشی ویژه دانش آموزان، سیرمطالعاتی کتاب حجاب شهید مطهری، بیان فواید مطالعه و کتابخوانی در مراسم صبحگاه مدرسه و... می باشد.

خانم بحرکاظمی هدف از اجرای برنامه را، ترغیب طلاب نوجوان به مطالعه کتاب عنوان و خاطرنشان کرد: نوجوان باید بداند برنامه منظمی در زندگی دارد که در برگیرنده همه‌ی نیازهای جسمی و روانی او است و در کنار بازی، ورزش، انجام تکالیف درسی، تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب هم یکی از برنامه‌های روزانه او باشد.

وی افزود: جهت نیل به این اهداف، سعی نمودیم همراه با طلاب کتاب های خوب را مطالعه و با هم نقد کنیم تا از این طریق، علاوه بر معرفی کتاب های خوب، بتوانیم طلاب نوجوان را به مطالعه ترغیب و تشویق نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha