ترویج فرهنگ کتابخوانی از رسالت‌های فعالان در حوزه فرهنگ دینی است

مدیر محتوایی مرکز نشر هاجر گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح عمومی جامعه از رسالت‌های فعالان در حوزه فرهنگ دینی و مذهبی است، لذا طلاب در اعتلای فرهنگ کتابخوانی وظیفه بیشتری نسبت به سایر اقشار دارند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، نشست پژوهشی با محوریت «معرفی پایگاه‌های خبری و پایگاه‌های فروش کتاب» با مشارکت مدارس علمیه الزهراء(س) گنبد، سعدیه رامیان، فاطمه‌الزهراء(س) کلاله و الزهراء(س) آزادشهر و حضور طلاب به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، آقای مرتضی کرامتی بیان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است که این امر مهم را ارج نهاده و برای تمام سال نقشه راهی داشته باشیم.

وی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح عمومی جامعه را از رسالت‌های فعالان در حوزه فرهنگ دینی و مذهبی دانست و گفت: طلاب در اعتلای فرهنگ کتابخوانی وظیفه بیشتری نسبت به سایر اقشار دارند.

مدیر محتوایی مرکز نشر هاجر، به سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درباره اهمیت کتابخوانی اشاره کرد و افزود: «هیچ وقت انسان از کتاب مستغنی نیست. از دوران نوجوانی، از اول سوادآموزی تا آخر عمر، انسان به کتاب، به درک مسائل و جذب مواد تغذیه معنوی و روحی و فکری احتیاج دارد، این بایستی در سطح عموم جامعه فهمیده شود و دنبال شود و اقدام شود».

آقای کرامتی، کتاب را از شاخصه‌های مهم پیشرفت جوامع دانست و تشریح کرد: کتاب، سنگ ‌بنای رشد و توسعه فرهنگی ملل مختلف از دیرزمان تاکنون بوده و رابطه مستقیمی با علم و فرهنگ دارد.

 وی به معرفی پایگاه‌های اطلاعاتی و خبری پرداخت و پایگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، ایبنا یا خبرگزاری کتاب ایران، کتاب نیوز، خانه کتاب و ادبیات ایران را از آن جمله برشمرد.

 مدیر محتوایی مرکز نشر هاجر به بحث پیرامون فروشگاه‌های کتاب الکترونیک پرداخت و افزود: امروزه در کنار مراجعه حضوری به فروشگاه‌های کتاب، پایگاه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین توسعه یافته است.

آقای کرامتی، شهر کتاب آنلاین، قاصدک کتاب، دیجی کالا، ایران کتاب، سی بوک، آدینه بوک، کتاب لند، مرکز نشر هاجر، سمت، امیرکبیر و صدرا را از فروشگاه‌های کتاب الکترونیک معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان فعالان در عرصه فرهنگ کشور باید انگیزه مطالعه خود، دوستان و اطرافیان را افزایش داده و با برنامه‌ریزی‌های صحیح در حوزه علمی و فرهنگی در جامعه اثربخش باشند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha