گزارش بخشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان خوزستان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان خوزستان گفت: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌معصومه(س) و دهه کرامت مراسمات جشنی در مدارس علمیه خواهران فاطمه‌معصومه(س) اهواز، در حوزه علمیه ریحانه‌النبی(س) شادگان و حوزه علمیه نجمه خاتون(س) شهر صفی‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، جعفری در گفت‌وگویی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه‌معصومه(س) و امام رضا(ع) به برخی از برنامه‌ها و اقدامات معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان خوزستان و مدارس تابعه در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ اشاره و اظهار کرد: بمناسبت برگزاری سومین یادواره شهدای شهرستان گتوند، نمایشگاه سواد رسانه توسط حوزه علمیه خدیجه‌خاتون(س) برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شهدای جنگ تحمیلی به عنوان جنگ سخت و سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی و همچنین کاریکاتورهایی با موضوع آسیب‌های فضای مجازی به عنوان جنگ نرم و تهیه و معرفی لوگوهای شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته شد.

جعفری گفت: از دیگر برنامه‌های اجرا شده در نمایشگاه، گفتگوی طلاب با نوجوانان در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی، تهیه بروشور، تهیه رزق معنوی و تبلیغ چهره به چهره با توجه به ایام پذیرش حوزه بود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های انجام شده‌، برگزاری نشستی با موضوع تحلیل عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اهواز بود، در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین پورطیبی در مورد عملیات وعده صادق و تاثیر آن در منطقه و جهان سخنانی بیان کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان خوزستان گفت: برگزاری نشست‌های انگیزشی با عنوان مهدویت در سالن اجلاسیه مدیریت حوزه علمیه خواهران و همچنین مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد.

جعفری گفت: این نشست‌ها با دعوت از حجت‌الاسلام موسوی از اساتید موسسه یاوران مهدی در قم در زمینه مهدویت و در تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار گردید.

معاون فرهنگی تبلیغی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این نشست‌ها ورود جدی به مباحث مهدویت و ایجاد انگیزه در طلاب حوزه‌های علمیه خواهران به جهت تبلیغ ویژه در این خصوص می‌باشد. 

جعفری خاطرنشان کرد: این نشست‌ها در شهرهای اهواز، ملاثانی، بهبهان، امیدیه، بندر امام‌خمینی(ره)، رامهرمز، باغملک، ایذه ، گتوند و شوشتر نیز برگزار شد.

وی افزود: طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) بندرماهشهر به منظور حمایت از طرح نور در بازار و مجتمع‌های تجاری حاضر شدند. این حضور، نه تنها به ترویج ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی کمک کرد، بلکه نشان از تعهد طلاب به امور اجتماعی و تربیتی نیز می‌باشد.

جعفری گفت: مراسم بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و مقام شامخ معلم در مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی برگزار گردید. همچنین نشستی با موضوع شخصیت شهید استاد مطهری با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه فاطمه‌معصومه(س)اهواز برگزار شد.

این استاد حوزه علمیه خواهران گفت: همچنین مراسم بزرگداشت روز معلم و شهادت استاد مطهری در مدارس علمیه حضرت زینب(س) امیدیه، حوزه علمیه ریحانه‌النبی(س) شادگان، مدرسه علمیه خواهران گتوند برگزار شد.

وی افزود: نشست عقیدتی با حضور فرمانده حوزه بسیج فاطمه‌زهرا(س)در حوزه علمیه کوثر خرمشهر انجام پذیرفت، همچنین مراسم روز تکریم معلم در مدارس ماهشهر، شوش و بندر امام‌خمینی(ره) انجام شد، همچنین مراسم شهادت امام صادق(ع) باحضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه فاطمه‌معصومه(س) اهواز برگزار شد.

جعفری اضافه کرد: نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب در راستای تبیین طرح نور با حضور عیدی‌پور فرماندار دشت‌آزادگان، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه‌کبری(س) سوسنگرد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید. هدف از برگزاری این نشست آگاهی بخشی از اجرای این طرح و ممانعت از ناهنجاری‌های حوزه حجاب و عفاف در سطح شهرستان بود.

وی گفت: همزمان با میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت، جشن بزرگ ریحانه بهشتی باحضور باشکوه دوستداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) و مردم مومن و ولایتمدار بندرماهشهر برگزار شد.

جعفری ادامه داد: این مراسم به همت حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه(س) در پارک مهر و ماه شهرداری بندرماهشهر انجام پذیرفت. این مراسم با برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سخنرانی، مولودخوانی، اجرای گروه سرود، غرفه کودک و نوجوان ، دوخت چادر به صورت رایگان، برگزاری مسابقه و اهدای هدایا همراه بود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان خوزستان در پایان گفت: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌معصومه(س) و دهه کرامت مراسمات جشنی در مدارس علمیه خواهران فاطمه‌معصومه(س) اهواز، در حوزه علمیه ریحانه‌النبی(س) شادگان و حوزه علمیه نجمه خاتون(س) شهر صفی‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha