برنامه‌های هفته کتاب مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان تشریح شد

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برنامه‌های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، از اهداف نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سمیه جهان‌تیغ، در گفت‌وگویی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، از اهداف نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: محور اصلی فعالیت‌های هفته کتاب، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است؛ بنابراین برنامه‌های متنوعی با محوریت اهمیت و نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی، در این هفته اجرا شد.

معاون پژوهش مدسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان، برگزاری نشست آشنایی با روش مطالعه دروس عمومی را از جمله فعالیت‌های انجام شده برشمرد و تصریح کرد: داشتن روشی منحصر به فرد برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی کمک می‌کند که هر درس با توجه به درجه سختی و ماهیت اصلی آن مطالعه شود.

وی به برگزاری جلسات کتابخوان با محوریت معرفی «کتابی که خوانده‌اید» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: از آن جایی که هدف هفته کتاب، کمک به افزایش مطالعه در جامعه و به خصوص جوانان است، سعی شده با معرفی کتاب، علاقه و کنجکاوی طلاب جهت مطالعه کتاب‌ها برانگیخته شود.

خانم جهان‌تیغ تکریم واقفان کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی خواند و خاطرنشان کرد: در نشست پژوهشی با عنوان «وقف از دیدگاه مقام معظم رهبری» ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سیره وقف کتاب، از واقفان کتاب نیز تجلیل بعمل آمد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را راهی برای ترغیب و ترویج کتابخوانی عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش استفاده از منابع دیجیتالی و همچنین تاکید علماء و بزرگان بر تورق کتاب و تاثیر آن بر مطالعه و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه، نمایشگاهی با بیش از 150 عنوان کتاب و تخفیف ویژه در مدرسه برگزار شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان ادامه داد: تولید محتوا در قالب پوستر، اینوگرافی، ویژه‌نامه و برگزاری مسابقه با موضوع مطالعه و کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha