برگزاری کارگاه های مهارتی "مدیریت آموزش" ویژه معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران مازندران

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: کارگاه مهارتی "مدیریت آموزش"، به منظور ارتقاء سطح مهارتی و توانمندی مدیریتی معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران و ایجاد روحیه سازگاری هدف گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه هدایتی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفتگویی، از برگزاری اولین جلسه کارگاه مهارتی مدیریت آموزش برای معاونین آموزش مدارس علمیه مازندران در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) قائمشهر به صورت حضوری خبر داد.

وی ادامه داد: این برنامه به منظور ارتقاء سطح مهارتی و توانمندی مدیریتی معاونین آموزش، ایجاد روحیه سازگاری و یادگیری مهارت های جدید و روحیه حرکت به سوی پیشرفت در بین طلاب، مدیریت آموزشی با نیازسنجی و برنامه ریزی منسجم، توانمندی در سازگاری و انطباق با تغییرات هدف گذاری شده است.

خانم هدایتی اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قائمی، به عنوان مدرس این کارگاه به طرح مباحثی از قبیل تحلیل ارکان های وابسته به آموزش، تشخیص تناسب ارزشی، عدم به وجود آمدن جمود ساختاری، بازخوردگیری از شرایط و ... پرداخت و ضمن تعریف مدیریت آموزشی، به مدیریت مستقیم و غیرمستقیم اشاره و تبیین کرد که ارزش های حاکم بر حوزه باید رصد شود و تحلیل جدی از فعالیت های آموزشی توسط این معاونین صورت بگیرد.

وی افزود: از آنجایی که شرکت در این کارگاه برای پیشبرد و پیشرفت این معاونین در امور کاری و تحصیلی طلاب ضروری و لازم است؛ لذا این کارگاه طی چهار جلسه به همراه شرکت فعال و ارائه گزارش کار از سوی آنها برنامه ریزی شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان مازندران تصریح کرد: شناسایی نقاط ضعف در محیط کار، ارزیابی و ارزشیابی آن، جلوگیری از پراکندگی فعالیت ها و تلاش های مغایر با هم، ایجاد تعامل با مدیر و سایر کارکنان و اساتید به منظور هر چه بهتر انجام شدن امور آموزشی، تعیین برنامه آموزشی سه ماهه و سالانه بر اساس راهبرد مدارس علمیه و تهیه نمودارهای پیشرفت از کار آموزش و ارزیابی و محاسبه اثربخشی موفقیت و پیشرفت کارکنان پس از گذراندن آموزش مورد انتظار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha