حضرت زینب (س) تجسم عینی علم و عفاف و شهامت است

امام‌جمعه صومعه‌سرا در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه فاطمیه این شهر، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) تجسم عینی زهد، علم، عفاف و شهامت است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، امام‌جمعه صومعه‌سرا در نشست علمی با موضوع "تحلیل و بررسی شخصیت علمی و معنوی حضرت زینب(سلام الله علیها)" در مدرسه علمیه فاطمیه این شهرستان بیان داشت: شخصیت آن حضرت یک شخصیت همه جانبه و جامع بود، ایشان در سن چهار سالگی در شهر کوفه، مکتب اخلاق تشکیل دادند، ولی متاسفانه تاریخ نویسان، تاریخ حضرت زینب سلام الله علیها تا رسیدن به مدینه را نوشته‌اند.

وی با اشاره به این‌که بعد علمی این شخصیت تاریخ ساز مغفول مانده است و همه ایشان را به عنوان حماسه ساز و با صلابت می شناسند، تصریح کرد: بعد معنوی و عبادی حضرت زینب سلام الله علیها نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که ماندگارترین خطبه توأم با افشاگری و سرزنش مردم و بیان مظلومیت اهل‌بیت علیهم السلام از سوی آن حضرت در مجلس یزید، موجب منقلب شدن مردم شد، و صلابت روحی ناشی از باور و ایمان قلبی ایشان بوده که موجب شد تا آن حضرت علیرغم خستگی جسمی در مقابل یزید خطبه بخواند. 

امام‌جمعه صومعه‌سرا افزود: طبق روایات زینب کبری(س) از لحاظ علمی، صاحب علمی است که معلم خاص برای او تعیین نشده و به همین علت ایشان را عالمه غیرمعلمه لقب دادند و در زمان بیماری امام زین العابدین سلام الله علیه، مردم برای پاسخ گرفتن بابت سوالات و ابهامات شرعی خود به ایشان مراجعه می‌کردند. همه این‌ها نشان دهنده علم و فقاهت آن بانوی ارجمند است که نایبی برای امام زمان(عج) خود بودند. 

وی در پایان گفت: اگر جامعه اسلامی بتواند زنان و دختران را با الگوی اسلامی تربیت کند، یعنی الگوهایی چون زینب کبری(سلام الله علیها) که می‌توانند دنیا و تاریخ را تحت تأثیر خود قرار دهند، آن وقت زن به مقام شامخ حقیقی خود نائل آمده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha