مهم‎ترین عامل ناسالمی خانواده ضعف باورهای دینی است

استاد حوزه با بیان این که مهم‎ترین عامل ناسالمی خانواده ضعف باورهای دینی است، گفت: برای تقویت معنویت و باورهای دینی خانواده، باید آگاهی‌بخشی و معرفت افزایی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مهدیشهر/ خانم فریبا ارده، استاد حوزه در  نشست تبلیغی مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها مهدیشهر با اشاره به ویژگی‌های خانواده موفق و سالم، اظهار داشت: راز موفقیت بانوان در روزگاران قدیم در میزان اطاعت پذیری آنها بود به طوری که قلب همسران خود را به خاطر همین اطاعت‌پذیری تسخیر می کردند.

وی افزود: اگر خانواده، خانواده مثبت و خوبی باشد، افراد را به سعادت رسانده و اگر خانواده منفی باشد افراد را به نابودی می کشاند؛ لذا دشمن نیز برنامه های خود را برای نابودی جامعه اسلامی  از کانون خانواده و به ویژه از مادر آغاز می کند.

خانم ارده با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، راهکارهای ایجاد خانواده  سالم و متعادل را برشمرد و بیان کرد: اولین و مهم‌ترین عامل ناسالمی خانواده ضعف باورهای دینی است که برای تقویت معنویت، اول از همه باید معرفت افزایی صورت گیرد و راهکارهایی مثل اهدای کتاب، تبیین و تبلیغ می تواند راهگشا باش؛ پس برای تحکیم خانواده نیاز به آگاهی داریم.

استاد حوزه تصریح کرد: راهکار بعدی برای داشتن خانواده سالم و متعادل حضور در اماکن مقدسه مذهبی و دینی است؛ زیرا روح و فطرت ما با معنویت سازگار است و می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی افزود: عامل بعدی توجه به خویشتن است، با توجه به فرمایشات حضرت علی(ع)، اگر کاری را برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم و اگر کاری را  میخواهیم دیگران انجام دهند اول باید خودمان آن کار را انجام دهیم، خودسازی را باید از خودمان شروع کنیم. 

خانم ارده اظهار کرد: از راهکارهای بعدی ایجاد تعادل در خانواده می توان به بزرگنمایی اعمال نیک و توجه به آن و پرهیز از سرزنش و تحقیر نسبت به افراد خانواده اشاره کرد؛ البته این مسئله بسیار مهم است که افراد خانواده در پیشرفت بعد معنوی و روانی خانواده به هم کمک کنند، مثلا تصمیم بگیرند با هم  به مدت یک ماه کاری را انجام دهند یا کاری را ترک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha