از وظایف سنگین بانوان طلبه انجام کار فرهنگی است

استاد حوزه علمیه گفت: نیاز به کار فرهنگی داریم و این وظیفه بانوان طلبه را سنگین تر می کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین میثم مقدادی، در نشست فاطمی به مناسبت بزرگداشت مقام حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در جمع طلاب غرب این استان اظهار کرد: جایگاه نورانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) فقط مربوط به عالم دنیا نیست، بلکه در روایات بسیاری به عنوان محور و مبدأ عوالم پیش یعنی عالم نور، عالم خلقت و عالم ذر، معرفی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مقدادی، ضمن اشاره به اهمیت یکپارچگی امت در آموزه های حضرت زهرا(سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: یکی از خطاهای راهبردی ما این بود که امت واحده را به وحدت فریقین تعبیر کردیم، در صورتی که این فقط یکی از مصادیق امت واحده است و تعبیر مهم تر که از آن غافل ماندیم، وحدت شیعه با شیعه می باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از کسانی که برای ایجاد امت واحده تلاش فراوان کردند، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بودند. ما باید این بعد از مقام حضرت را بیشتر بشناسیم و برای فاطمیه و تبیین مقام و جایگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) به صورت جدی تری کار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقدادی اظهار داشت: این مسئله ای است که ما از آن غفلت کرده ایم و در نتیجه آن جامعه دچار چند دستگی و اختلاف میان اقشار مختلف دانشجو، بسیجی، طلبه وحتی مردم عامه شده است؛ امروز باید برای فاطمیه و تبیین مقام و جایگاه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) دقیق و جهادی کار کنیم.

وی در پایان با اشاره به بحث گسترش بی حجابی در جامعه  گفت: جبر و قانون و فشار باعث جذب افراد به سمت حجاب نمی شود، بلکه نیاز به کار فرهنگی داریم و این وظیفه بانوان طلبه را سنگین تر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha