هر چه عفت درونی بیشتر باشد، منجر به حجاب و پوشش ظاهری بیشتری در مواجهه با نامحرم می‌شود

خانم کوهی گفت: هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد، باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اراک/ به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک، نشست اخلاقی به مناسبت ایام فاطمیه با حضور خانم فاطمه کوهی، فعال فرهنگی در این مدرسه برگزار شد.

خانم کوهی ابتدا به تعریف عفت اشاره کرد و گفت: عفت، حالتی نفسانی به معنی رام بودن قوه شهوانی تحت حکومت عقل و ایمان است؛ عفت انواعی دارد عفت نگاه، عفت رفتاری و عفت در پوشش که همان حجاب است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرای اطهر(س) بانوی بزرگواری که مظهر کمالات الهی و برترین اسوه ی انسان ها به ویژه زنان هستند، از نظر عفاف و حجاب به عنوان الگوی بی نظیر معرفی می شوند.

خانم کوهی ادامه داد: زندگی حضرت زهرا(س) را می‌توان به سه بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم کرد؛ زندگی فردی ایشان به عبادت، امورات منزل، فرزندپروری و همسرداری تقسیم می شد و ایشان در روابط خانوادگی بهترین فرزند، بهترین همسر و بهترین مادر برای فرزندانشان بودند.

وی در ادامه به شرح حدیث حضرت علی علیه السلام که می فرمایند «اَلمِرأَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه» پرداخت و جایگاه زن و الگو بودن حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان کرد.

فعال فرهنگی تصریح کرد: هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد، باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha