شجاعت و اصالت خانوادگی زن در تربیت نسلی شجاع و مدافع دین موثر است

مدرس مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) رودبار در جمع طلاب گفت: شجاعت و اصالت خانوادگی زن در تربیت نسلی شجاع و مدافع دین موثر است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم خدیجه سمیع در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها رودبار بیان داشت: تاکید حضرت امیر بر ازدواج با زنی از قبیله‌ای شجاع و اصیل بعد از شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها حاکی از اهمیت اصالت خانوادگی و شجاعت است، چرا که این دو امر در تربیت نسلی شجاع و مدافع دین و نظام اسلامی موثر است. 

وی ضمن ستودنِ توجه و معرفت حضرت ام البنین سلام الله علیها به مقام معصومان خاطرنشان کرد: او در همه حال فرزندان فاطمه را بر فرزندان خود مقدم می دانست و زمانی که خبر شهادت یکایک فرزندانشان را در دشت کربلا به ایشان می‌دادند، باز از حسین فاطمه می پرسیدند و می گفتند فرزندانم فدای حسین باد و نگران امام زمانشان بودند. 

وی از حضرت ام البنین بعنوان بهترین الگوی تربیت نسل ولایی یاد کرد و افزود: حضرت ام البنین سلام الله علیها همواره فرزندان خود را به پاسداری از وجود حسین بن علی علیه السلام سفارش می نمود و حتی بعد از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ندای مظلومیت و حق طلبی حماسه آفرینان دشت کربلا را در جامعه آن روز تبیین می‌نمود. 

وی در پایان به تکریم مقام والای مادران شهدا اشاره کرد و گفت: در آموزه های مکتب اسلام و وصیت نامه های شهدا به حرمت و تکریم مقام والدین شهدا بویژه مادران نیز بسیار تاکید شده است ،بنابراین لازم است به پاس تربیت فرزندانی چون عباس بن علی علیه السلام و پیروان او بیش از پیش ارزش و اهمیت این موضوع را در جامعه تبیین نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha