برای بهشتی شدن باید در خدمت مادر بود

کارشناس دینی در جشن مادرانه ریحان که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر برگزار شد، به بیان فضایل آن حضرت پرداخت و گفت: برای بهشتی شدن باید در خدمت مادر بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهره انتظاری در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر در مورد احسان و نیکی به والدین اظهار داشت: در روایات آمده که اگر احسان و نیکی را تقسیم کنیم، سه قسمت آن برای مادر و یک قسمت آن برای پدر است.

وی افزود: در مورد مقام ارجمند مادر، مطالب فراوانی در سیره و سخن اهل بیت(علیهم السلام) می توان یافت از جمله آنکه امام صادق(علیه السلام) فرمود: مردی به حضور رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) آمد و عرضه داشت: ای رسول خدا! به کدامیک از بستگانم نیکی کنم؟ فرمود: به مادرت. مرد پرسید: بعد از آن؟ فرمود: به مادرت. برای بار سوم پرسید: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: مادرت. در نوبت چهارم حضرت فرمود: به پدرت نیکی کن. 

خانم انتظاری با بیان سوالی که چرا عرب ها به مادر«اُم» می گویند، تصریح کرد: عرب ها به رأس هر چیز «اُم» می گویند و از آنجا که مادر در رأس خانواده قرار دارد، او را به این نام می خوانند. به همین دلیل دشمن مادر خانواده را نشانه گرفته چرا که اگر مادر خانواده از بین برود کل خانواده از هم می پاشد.

وی بیان داشت: مادر از نظر فرهنگ اسلام دارای جایگاه ویژه ای است. رهبر عالیقدر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) در یک جمله زیبا مقام و منزلت حقیقی مادر را چنین بیان می کند که: «بهشت زیر پای مادران است»،  پس برای بهشتی شدن باید در خدمت مادر باشیم.

در این مراسم از مبلغ انجمن زنان و خانواده خانم زینب غفوری و 6 نفر از مبلغات شرکت کننده در پویش روضه های خانگی در ایام فاطمیه تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha