پیامبر عظیم الشان اسلام نیز برای تبیین برانگیخته شدند

کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: تبیین یکی از نام های قرآن است، "هذا بیانُ للناس" و پیامبر عظیم الشان اسلام برای تبیین بیان الهی برانگیخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهرا شرف الدین، کارشناس حوزه و دانشگاه، در جلسه ای با حضور تعدادی از دانشجویان و طلاب، با اشاره به موضوع "نقش وحدت حوزه و دانشگاه در فرآیند جهاد تبیین و ارائه راهکارهای کاربردی و موثر در تحقق آن" اظهار داشت: جهاد به معنای تلاش و کوشش در نهایت ایثار و فداکاری است؛ جهاد تبیین یک فریضه فوری، عینی و عقلی است که مخاطب آن عموم مردم هستند.

وی ادامه داد: آنچه در جهاد تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج فهمی ها از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و فهمیدن تحلیل های نادرست، غلط و منحرف از رویدادها و پیشگیری از دریافت نادرست است؛ پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) نیز برای تبیین حقایق عالم، وجود انسان و ظرفیت های انسانی آمده اند؛ تبیین یکی از نام های قرآن است (هذا بیانُ للناس) و پیامبر عظیم الشان اسلام برای تبیین بیان الهی برانگیخته شدند.

خانم شرف الدین بیان کرد: تبیین یکی از راه های جذب حداکثری در برابر طرد و رانده شدن کسانی است که احیاناً برداشت صحیحی از حقایق انقلاب و جامعه ندارند و بر اثر تبلیغات و القائات نادرست، دچار تحلیل غلط از واقعیت شدند؛ انقلاب اسلامی نتیجه تبیین گسترده از امام و خط رهبری است که مبنای تفکر اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین باید اثربخش باشد، یعنی حسابگرانه و طبق برنامه عمل شود؛ در تبیین اثربخش باید به ظرفیت ها، متعلق مخاطب، باورپذیری و مستدل بودن آن توجه کرد.

خانم شرف الدین تصریح کرد: جهاد تبیین را می توان به صورت حضوری، چهره به چهره و در قالب های مختلف هنری اعم از سرود، نقاشی، تئاتر و کاریکاتور و به صورت مجازی انجام داد.

کارشناس حوزه در پایان افزود: برای اثرگذاری بیشتر جهاد تبیین در جامعه نیاز هست دو قشر مهم جامعه یعنی حوزویان و دانشگاهیان مرتبط و هماهنگ با هم کارها را پیش ببرند؛ دانشجویان در بسیج دانشجویی و تشکل های دانشجویی با ارتباط با حوزه البته نه فقط مسئولین بلکه طلاب نیز این امر مهم را اجرا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha