جهاد تبیین با سلاح اعتقاد و علم محقق می شود

کارشناس دین گفت: جهاد تبیین با سلاح اعتقاد و علم محقق می شود که یکی از مصداق های آن، برگزاری کرسی های آزاداندیشی است. 

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، سیر مطالعاتی ولایت فقیه، در نمیسال اول سال تحصیلی حوزه علمیه با تدریس خانم آسیه گلستانی، ویژه طلاب پایه چهارم و پنجم به مدت ۹ جلسه در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد. 

استاد حوزه با استناد به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی به مباحث پیرامون ولایت فقیه پرداخت و اذعان داشت: حدود و اختیارات ولی فقیه از مهمترین مسائلی است که علاوه بر مستندات نقلی، استدلال متقن عقلی را می طلبد. 

خانم گلستانی با استناد به آیه ۵۹ سوره نساء «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» خاطرنشان کرد: در سلسله جلسات سیر مطالعاتی به ضرورت اصل وجود حکومت با تکیه بر آیات و روایات و دلایل عقلی و شبهات پیرامون آن پرداخته شد. 

استاد حوزه اذعان داشت: کتاب ولایت و فقاهت آیت الله جوادی آملی از منابع مهم برای پاسخگویی عقلی، بسیار کاربردی است. 

خانم گلستانی با اشاره به اینکه کرسی های آزاد اندیشی مصداق جهاد تبیین است، افزود: با توجه به شبهات بسیار پیرامون اصل ولایت فقیه لازم است کرسی های آزاد اندیشی برگزار شود و طلاب به سلاح اعتقاد و علم مجهز شوند. 

وی در پایان اظهار داشت: نتیجه سیر مطالعاتی ولی فقیه برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان «تعیین محدوده اختیارات ولی فقیه» بود که به همت طلاب پایه پنجم برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha