پیشتازی استان های اصفهان، قم و تهران در فراخوان های هفت دوره ناب/ عرصه آموزش مورد اقبال طلاب در عرصه شناسایی نخبگان

در دومین گردهمایی استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران، روسای ادارات «ارتقاء و توانمندسازی»، «شناسایی و سازماندهی» و «حمایت و پشتیبانی» به ارائه اقدامات و گزارش فعالیت های اداره متبوع خود پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، دومین گردهمایی استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران، از سوی اداره کل امور نخبگان و استعدادهای برتر معاونت پژوهش این نهاد حوزوی، امروز پنجشنبه ۶ بهمن ماه در سالن آیت الله شرعی برگزار شد.

در این گردهمایی، روسای ادارات «ارتقاء و توانمندسازی»، «شناسایی و سازماندهی» و «حمایت و پشتیبانی» به ارائه برنامه ها و اقدامات و گزارش از فعالیت های اداره متبوع خود پرداختند.

اداره شناسایی و سازماندهی:

ابتدا خانم گلاب سوری، رئیس اداره شناسایی و سازماندهی، در سخنانی به بیان عرصه های شرکت طلاب در فراخوان ناب ۱ تا ۷ پرداخت و گفت: تاکنون ۷ دوره از استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران در عرصه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ شناسایی شده‌اند که بیشترین اقبال از سوی طلاب سطح دو صورت گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: اقبال عمومی طلاب خواهر در عرصه آموزش، بیشتر از عرصه تبلیغ و پژوهش است که این نیازمند بررسی و تحلیل است. زیرا یکی از رسالت های مهم طلاب، پرداختن به امر تبلیغ و پژوهش هست که نیازمند توجه بیشتر است.

خانم سوری با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در فراخوان های ناب ۱ تا ۷ گفت: در این دوره های هفتگانه در مجموع قریب به پنج هزار طلبه شرکت کردند که تعداد مصاحبه شوندگان کشوری به ۱۷۴۶ مورد می رسد. از این تعداد، ۵۴۶ نفر درعرصه آموزش، ۳۸ نفر در عرصه پژوهش، ۵۷ نفر در عرصه تبلیغ برگزیده شدند که مجموعه برگزیدگان به ۶۴۱ نفر می رسد.

رئیس اداره شناسایی و سازماندهی حوزه های علمیه خواهران در ادامه افزود: بیشترین تعداد شرکت کننده در فراخوان ناب، از استانهای اصفهان، قم و تهران بوده است.

اداره ارتقاء و توانمندسازی:

در ادامه خانم زینب کبیری رئیس اداره ارتقاء و توانمندسازی، به بیان فعالیت های انجام شده در زمینه توانمندسازی طلاب اشاره کرد و از رایزنی با دیگر معاونت ها و برگزاری نشست های فرهنگی, علمی و ...و نیز همیاری معاونت های استانها در راستای ارتقاء خواهران طلبه خبر داد.

وی اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء و توانمندسازی طلاب را شامل توانمندسازی علمی، برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های دانشی، مهارتی و تربیتی، همچنین تدوین طرح ها و آیین نامه های ارتقایی عنوان کرد و از برگزاری جلسات هم اندیشی با سایر معاونت ها و مراکز علمی در این باره خبر داد.

خانم کبیری همچنین بیان داشت: یکی از اقدامات انجام شده معرفی طلاب نخبه به پژوهشگاه ها، صداوسیما، سازمان فرهنگ و اندیشه اسلامی و سایر ادارات برای بهره گیری از ظرفیت های آنان است.

وی از برگزاری دوره های علمی -پژوهشی برای خواهران طلبه خبر داد و افزود: دوره های مهارت های پژوهشگری در سطوح مقدماتی و تکمیلی، احکام، عقاید و تجزیه و ترکیب کاربردی در بهمن ماه برگزار می شود.

اداره حمایت و پشتیبانی:

در ادامه این نشست، آقای عبدالله ایزانلو، رئیس اداره حمایت و پشتیبانی، به برنامه ها و اقدامات انجام شده در راستای حمایت و پشتیبانی از نخبگان حوزوی اشاره کرد و از حمایت های معنوی، مالی، رفاهی، و نیز طرح پایش و پویایی استعدادهای برتر در این اداره خبر داد.

وی حمایت های مالی را شامل اعطای وام قرض الحسنه، معرفی برای دریافت تخفیفات خرید کتاب از نمایشگاه های سالانه، دریافت بن معیشت، حمایت مالی از چاپ آثار فاخر طلاب استعداد برتر و بهره مندی و معرفی هدیه جشنواره موقوفه بنیاد ملی البرز در مجموع این چهار دوره عنوان کرد.

آقای ایزانلو همچنین از اجرای طرح ها شهید وزوایی و شهید احمدی روشن ویژه نخبگان خبر داد و بر تکمیل اطلاعات خواهران طلبه در سامانه نجم تاکید کرد.  

پیشتازی استان های اصفهان، قم و تهران در فراخوان های هفت دوره ناب/ عرصه آموزش مورد اقبال طلاب در عرصه شناسایی نخبگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha