احساس فایده مندی، نتیجه تلاش و ممارست در راه کسب علوم دینی است

مشاوره امور خانواده گفت: از مهمترین محاسن تحصیل بانوان و حضور موثرشان در اجتماع، شکل گیری احساس فایده مندی و رضایت از زندگی فردی و اجتماعی شان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای حبیب‌الله حلیمی، مشاوره امور خانواده، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرکز تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار و همسران آنها، به مناسبت شروع ترم تحصیلی جدید، با اشاره به ارزشمندی تحصیل بانوان در کنار وظایف آنها در خانواده اظهار داشت: در آموزه های دینی، علم نور است که نشان دهنده راه درست و گرمابخش وجود انسان است؛ تحصیل علم، زیبا و دارای محاسن فراوان بوده و رحمت خداوند شامل علم آموزان می شود.

وی با اشاره به جایگاه بلند و معنوی علم، افزود: علم ماده نیست، روح است و حرص و ولع در یادگیری و علم آموزی، موجب روشن شدن زوایای تاریک وجودی انسان و اثرگذاری در زندگی فردی و اجتماعی شخص است.

مشاوره امور خانواده، با اشاره به تاثیر تحصیل علم در یادگیری مهارت‌ های خاص زندگی بیان کرد: علمی که موجب ارتقای شیوه های تربیتی فرد در جهت اصلاح خود و خانواده و در نهایت اجتماع شود، نور است و موجب ارزش و بهای علم آموزی می‌ شود.

آقای حلیمی، با اشاره به بعضی از مهارت‌ های زوجین در زندگی مشترک، عنوان کرد: خانم هایی که با تحمل رنج های فراوان به دنبال کسب علوم دینی هستند، نیاز به توجه و همدلی بیشتر همسران خود دارند و البته خانم ها نیز، با تواضع و مهربانی در کنار تحصیل علم، به خانواده به ویژه همسر و فرزندان خود توجه داشته و با مدیریت و برنامه ریزی از آسیب ‌های احتمالی جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha