امام خمینی(ره) احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز است

خانم فریده ساوری، مبلغ موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان گفت: امام خمینی(ره) احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز است و اسلام را دین و آیینی معرفی نمود که به تمام ابعاد وجودی انسان توجه داشت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، گرگان/ خانم فریده ساوری در مراسم دهه فجر که با حضور کارکنان موسسه آموزش عالی  الزهراء(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) را احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز دانست.

وی افزود: انقلاب اسلامی، شروع یک تحول در سطح جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی-عربی است تا ضمن براندازی حاکمیت‌های ظالمانه بشری، اسلام را به عنوان مترقی‌ترین مکتب و جایگزین مکتب بشری و مادی کند.

مبلغ موسسه آموزش عالی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان تصریح کرد: قیام و ایستادگی در برابر ظلم و ستم از جمله راهکارهای امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) در مواجه با سلطه‌جویی مستکبرین است، تشکیل حکومت بر مبنای قواعد و قوانین اسلامی و استقلال واقعی از بیگانگان سهم بالایی در اظهارات حضرت امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) داشت.

خانم ساوری ادامه داد: صدور انقلاب ایران را می‌توان به معنای توجیه گفتمان انقلاب اسلامی دانست که به دلیل ماهیت جهان شمولی دین اسلامی به نوعی متضمن آگاهی بخشی و رهایی بخشی دیگران است.

وی اضافه کرد: هدف از صدور انقلاب در کوتاه مدت وسیله‌ای برای دفاع از جمهوری اسلامی و تامین امنیت آن به ویژه در خلیج فارس است و در دراز مدت وسیله‌ای برای استقرار نهایی نظمی جهانی زیر چتر عدالت اسلامی است.

استاد موسسه آموزش عالی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان خاطرنشان کرد: نهضت امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) در واقع تلفیقی از هویت و توسعه بود که در طول دوران مبارزه با رهبری با بیان سخنان و رهنمودها و موانع خود، زمینه‌های رابطه را در میان ملت‌های مستضعف و مسلمان فراهم آورد و با نگاهی همه جانبه نظریه بیداری اسلامی را تبیین و به ابعاد گوناگون آن پرداخت.

خانم ساوری، اصول بینشی را یکی از موارد مهم اندیشه سیاسی امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) دانست و گفت: از دیدگاه امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) اسلام فقط منحصر در بخش‌های اعتقادی نیست بلکه در همه عرصه‌های مورد نیاز انسان معاصر مدعی پاسخگویی است.

وی بیان کرد: امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) به عنوان فقیه و اسلام شناس متأخری است که با توجه به شناخت و تسلط بر مبنای عقلی و نقلی دین اسلام، اسلام را دین  و آیینی معرفی نمود که به تمام ابعاد وجودی انسان توجه داشته و آنچه که بشر برای نیل به سعادت نیاز دارد را ارائه کرد.

مبلغ موسسه آموزش عالی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با اشاره به این مطلب که «اساس دیدگاه تحول گرایانه امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) را انسان تشکیل می دهد» گفت: تحول انسانی و بیداری برای خیزش انقلاب علیه نظام سلطه در سطح جهانی از نظر امام راحل دارای دو بعد فردی یعنی به خود آمدن و حرکت در مسیر فطرت الهی و نیز بعد اجتماعی، سیاسی یعنی قیام در برابر ظلم و بی عدالتی در جهت برپایی عدالت است.

خانم ساوری توضیح داد: یکی از ویژگی های نگرش اجتماعی امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) برقراری تلازم بین نگرش اجتماعی ایشان با نگرش اسلامی است، از این رو مذهب از زمان بوجود آمدن توجه خاصی به اجتماع داشته و به فرموده امام راحل، مذهب اسلام از هنگام ظهور متعرض نظام های حاکم در جامعه بوده و خود دارای سیستم و نظام خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده و برای تمامی شئون و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی قوانین خاصی مطرح کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha