خود را مجهز به سلاح علم کنیم

معاون فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی آملی گفت: خود را مجهز به سلاح مطالعه کنیم و به‌عنوان سرباز و منتظر حضرت، هجمه‌ها و شبهات اعتقادی را پاسخ دهیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد انفرادی، معاون فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی آملی، در مراسم تکریم از طلاب برتر مسابقه کتاب‌خوانی، ویژه خواهران حوزه علمیه خوهران گفت: امروز یکی از وظایف مبلغین، یاری رساندن به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به‌خصوص امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌ فرجه) است، باید خود را مجهز به سلاح مطالعه کنیم و به‌عنوان سرباز و منتظر حضرت، هجمه‌ها و شبهات اعتقادی در شبکه‌های مجازی و سایت ها و جامعه که به سمت جوانان و نوجوانان و حتی متدینین وارد است را پاسخ دهیم و این وظیفه ما سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: در آیه 11 سوره مجادله آمده، هر کس ایمان و علم داشته باشد، خداوند درجات او را بالا می‌برد، علما چه زحمت‌ها کشیده‌اند و چه خون دل‌ها خورده اند تا این کتاب‌ها به دست ما برسد، علامه امینی طی 30 سال الغدیر را نوشت و بیش‌ از 10هزار کتاب مطالعه کرد، زمانی که کتاب خود را به اتمام رساند و به وطن خود برگشت، از ایشان سوال کردند که آب‌ وهوا چطور بود؟ پاسخ داد، از بس در کتاب‌خانه بودم، شب و روز را تشخیص نمی‌دادم، حیف است عمر خود را به بطالت بگذرانیم و مطالعه نکنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین انفرادی تاکید کرد: شیخ عباس قمی 110 جلد کتاب دارد که فقط ایشان را به مفاتیح‌الجنان می‌شناسیم، ایشان هیچ سفری بدون کتاب نداشتند، شیخ آقا بزرگ تهرانی، مجموعه کتابی با حدود 50 هزار اثر شیعه در پاسخ به ادعای جرج زیدانی که گفته بود شیعه علم ندارد و کتاب ندارد، نوشت؛ چهل سال شام نخورد و می‌گفت وقتش را ندارم، علمای ما زحمت زیادی کشیدند که این مطالب ناب را به دست ما برسانند و حیف است که ما از آن‌ها استفاده نکنید، رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی به کتاب‌خوانی دارند و می‌فرمایند کتاب را در سبد خرید خانواده قرار بدهید و بدون مطالعه نمی‌خوابند.

وی تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی روزی شانزده ساعت مطالعه دارند و اثر ناب تفسیر تسنیم نوشته‌شده و چاپ خواهد شد؛ ما باید با استفاده از این منابع، خود را مجهز به اطلاعات کنیم و پاسخ‌گو به شبهات باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha