کاشت نهال توسط مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام به مناسبت روز درختکاری

حجت الاسلام تمرخانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، در مراسمی با حضور مسئولین استان و گروه های مردم نهاد، یک نهال مثمر را در منطقه چغاسبز شهر ایلام غرس کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،  به مناسبت روز درختکاری، حجت الاسلام تمرخانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، در مراسمی با حضور مسئولین استان و گروه های مردم نهاد، یک نهال مثمر را در منطقه چغا سبز شهر ایلام غرس کرد.

حجت الاسلام تمرخانی به مناسبت روز درختکاری اظهار داشت: طبیعت از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است و درختان یکی از آفریده های شگفت انگیز خداوند هستند که دقت در آنها قدرت لایزال الهی را به تصویر می کشد. در اهمیت بالای این موضوع همین بس که پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند: اگر نهالی در دست یکی از شماست و در آستانه برپایی قیامت به‌اندازه کاشتن آن فرصت دارد، آن را بکارد. همانگونه که مولای متقیان امیرالمومنین(ع) در سالهای عمر بابرکتش به حفر چاه و درختکاری مشغول بودند و ده ها هزار درخت کاشتند.

وی در ادامه گفت: درختان نبض زیستن هستند و مایه حیات انسان ها و موجودات، کمبود درخت و تخریب جنگل ها موجب انقراض نسل انسان و دیگر موجودات خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام با بیان این که دانشمندان عرصه محیط زیست، جنگل ها را به عنوان یکی از پنج منابع طبیعی مهم قلمداد می‌کنند، ادامه داد: جنگل یک اکوسیستم طبیعی و پیچیده است که از انواع مختلفی از درختان تشکیل شده و اشکال مختلفی از زندگی را تحت‌الشعاع خود قرار می دهد.

وی از مهم ترین فایده درختان در طبیعت تولید اکسیژن و کاهش آلاینده ها و همچنین شاخص سرسبزی و خرمی و مظهر زندگی و زیبایی در محیط زیست است؛ از این رو بقای بشریت به کاشت و مراقبت از اکوسیستم طبیعی گره خورده است.

حجت الاسلام تمرخانی افزود: بحمدالله امروز کاشت درخت و صیانت از آن با پای کار آمدن حاکمیت، دولت ها و گروه های مردم نهاد و اقشار مختلف جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است و این یک حرکت امیدوارکننده و رو به رشد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می توانیم با تأسی به سیره مقام معظم رهبری در راستای اجرای نهضت درختکاری و حفظ و نگهداری محیط زیست به عنوان امانت الهی و لزوم توجه به فضای سبز، هر کدام با کاشت یک نهال وظیفه خود را به طبیعت ادا  کنیم تا در سرسبزی، شادابی  و شکوفایی کشورمان سهیم باشیم.

کاشت نهال توسط مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام به مناسبت روز درختکاری

کاشت نهال توسط مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام به مناسبت روز درختکاری

کاشت نهال توسط مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام به مناسبت روز درختکاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha