کد خبر: 129702
۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
معرفی کتاب «گروهان کوراوغلی»

همزمان با روز بزرگداشت شهدا کتاب «گروهان کوراوغلی» روایت داستانی از زندگی بسیجی حاجعلی تنها به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول( س) ساوه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، کتاب «گروهان کوراوغلی» توسط خانم فاطمه جناب، طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه معرفی شد.

این کتاب نوشته حجت الاسلام مهدی تیمار بر اساس روایت داستانی از زندگی حاجعلی تنها، بسیجی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع) از گردان امام صادق(ع)، گروهان میثم معروف به گروهان کوراوغلی، این کتاب با همت و پیگیری معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار قم به مرحله چاپ و انتشار رسیده است.

در این کتاب ۱۹۰ صفحه ای پس از مروری بر سرگذشت راوی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرات او از دفاع مقدس در ۲۱ قطعه آورده شده است. در این خاطرات از لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(علیه السلام) و عملیات هایی مانند: محرم، والفجرچهار و هشت، کربلای ۱ و ۵ سخن به میان می‌آید و از قول راوی می خوانیم: "بنده مسئول گروهان میثم از گردان امام صادق (علیه السلام) بودم که بعدها اسم گروهان را به عمار تغییر دادیم ولی گروه ما اسم مستعار داشت به نام کوراوغلی و افراد گردان گروهان ما را به این نام می شناختند چرا که دارای نظم خاصی نبوده و شوخی و خنده در آن زیاد بود، ولی موقع کار و مسئولیت گروهان ما جدی و اهل کار و جدیت بود.

در آخرین صفحات خاطرات حاجعلی تنها کمی هم به سرنوشت خود در سال های پس از انقلاب می‌پردازد.

در پایان کتاب متن وصیت نامه تعدادی از شهدا بیان شده است و تصاویری از خاطرات راوی به نمایش گذاشته شده است.

معرفی کتاب «گروهان کوراوغلی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha