تنها راه اصلاح از انحرافات، تقویت اعتقادات و باورهای دینی جامعه است

کارشناس مذهبی گفت: یگانه راه اصلاح از انحرافات را باید تقویت اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی افراد جامعه دانست و سالم‌سازی و پاک‌سازی محیط جامعه از افراد منحرف و ابزار و وسایل آلوده و لباس‌های مد غربی یک ضرورت حیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه‌ خواهران، حلیمه حسین‌بکی، در گفتگو با خبرنگار حوزه، در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(رحمه الله علیه) تنکابن، در رابطه با مقابله با انحرافات جامعه، اظهار کرد: عفاف و حجاب از واجبات شرعی است و پدیده بی‌حجابی  به عنوان یک معضل اجتماعی باید به همت کارشناسان مذهبی ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد: دلائل و زمینه‌های شکل‌گیری بدحجابی در جامعه به عوامل مختلفی مرتبط است که از جمله این دلائل، میل به دیده شدن در نهاد زن، ناآگاهی و نقصان معرفتی شخص بدحجاب، فساد اخلاقی، بیماری‌های روحی روانی و جامعه‌پذیری افراطی بانوان است.

حسین‌بکی افزود: دشمن با شعار زن زندگی آزادی به دنبال دور کردن بانوان مسلمان از هویت اصیل خود است و باید با آگاهی بخشی به دختران و نسل جوان از پیشروی بدحجابی در جامعه جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: تهاجم فرهنگی دشمن و گسترش روحیه‌ی غرب‌گرایی و غرب‌زدگی و خلأ فرهنگی در جامعه و از همه مهم‌تر ضعف و ناهماهنگی نهادهای اجتماعی بر رشد بد حجابی در جامعه تأثیر به سزایی دارد.

کارشناس مذهبی بیان کرد: هر یک از نهادهای اجتماعی همچون خانواده، مدرسه و دیگر ارگان‌ها چگونگی حرکت فرهنگی یک جامعه را مشخص می‌کند که اگر به وظایف خود در راستای اهداف اسلامی پایبند باشند بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه پدیدار نخواهد شد.

وی در پایان یگانه راه اصلاح از انحرافات را تقویت اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سالم‌سازی  و پاک‌سازی محیط جامعه از افراد منحرف و ابزار و وسایل آلوده و لباس‌های مد غربی یک ضرورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha