رشد علم و معنویت انسان امروز مدیون تلاش های علمی امام صادق(ع) است

مدرس حوزه علمیه گفت: اعتلای فرهنگ شیعه که همان قرآن ناطق و قرآن صامت است در دوران امامت امام باقر و امام صادق(ع) به منصه ظهور نشست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام عباس فلاحی در نشست علمی و اخلاقی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری(ره)، ضمن تسلیت و معرفی عظمت علمی امام بیان کرد: رشد علم و معنویت انسان مدیون تلاش ها و مبارزات علمی امام صادق(ع) در عرصه های گوناگون از جمله فقه، ادبیات، تفسیر، مسائل اجتماعی و غیره می‌باشد.

وی با اشاره به دوران خفقان بنی امیه بیان کرد: حاکمیت خفقان آلود بنی امیه و جریانات انحرافی موجود در جامعه، مانع رشد انسانی بوده ولی در دوران ۳۴ سال امامت امام باقر و امام صادق(ع) فرهنگ و معارف ناب الهی در سایه تلاش های علمی ایشان به منصه ظهور نشست.

وی همچنین افزود: تربیت بیش از چهار هزار شاگرد، حاکی از زحمات علمی است که حتی جامعه اهل سنت نیز به آن اذعان دارند و امروز می بینیم که وجود حوزه های علمیه به عنوان متولیان تبلیغ دین، از برکات امام ششم شیعیان می باشد.

حجت الاسلام فلاحی، ضمن اشاره به مشهورترین شاگردان امام اظهار کرد: حضرت شاگردانی همچون هشام بن حکم داشتند که اهل سنت بود ولی با سیراب شدن از دریای علم و فضل امام، به مکتب شیعه پیوست و در علوم عقلی به اجتهاد رسید.

وی در بخشی از سخنان خود به انواع حیات اشاره کرد و گفت: همه جنبش‌ها، تحرکات، رشد و نمو ها آثار حیات هستند و چنانچه این حیات در پرتو عبودیت و بندگی خدا باشد حیات عظیمی است.

وی در ادامه به ضرورت وجود امام برای داشتن چنین حیاتی تاکید کرد و افزود: وجود امام برای جامعه یک ضرورت غیرقابل انکار و همچون قلب تپنده‌ای است که تمام اعضای جامعه به واسطه چنین نور و جوششی در مسیر الهی جهت رسیدن به آن حیات عظیم حرکت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha