طلاب با تفکرات انحرافی بر اساس آموزه های مکتب امام صادق(ع) مقابله کنند

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: طلاب با شناخت سبک تبلیغی و تربیتی امام صادق(ع) می‌توانند در همه عرصه ها با نحله ها و تفکرات انحرافی مقابله نمایند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، الهام سمیعی در نشست فرهنگی پژوهشی، به مناسبت شهادت امام صادق(علیه السلام) در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود با موضوع سیره راهبردی حضرت در برابر نحله‌های فکری، اظهار کرد: دوران حیات امام صادق(علیه السلام) از سخت ترین دوران امامت در میان ائمه معصومین(علیهم السلام) بود، حضرت در دوران سی‌وچهار سال امامت، با جریانات گوناگون مواجه شدند که با قدرت علمی خود توانستند بر این جریانات انحرافی چیره شوند.

وی همچنین افزود: در عصر امامت امام ششم، بیشترین برخورد اندیشه ها و فرق و مذاهب گوناگون مشهود است و همین مسئله موجب شبهات و اختلافات زیاد در مسلمانان می شد تا جایی که حتی در زمینه های مختلف علوم اسلامی نیز میان اندیشمندان اختلاف‌نظر پدید می‌آمد.

سمیعی در ادامه با اشاره به شیوه‌های تبلیغی و تربیتی آن حضرت گفت: روش تربیتی مکتب امام صادق(علیه السلام) به روشنی بر جریانات انحرافی فائق آمدند و با تربیت شاگردان و نخبگانی همچون هشام بن حکم، توانستند پاسخگوی شبهات و مسائل عصر خود باشند.

وی همچنین افزود: از بدیهی‌ترین شیوه‌های تبلیغی ایشان، روش گفتگو و مناظره بود که برای تبیین دین اسلام و حقانیت آن مناظرات متعددی با سران و پیروان فرقه‌هایی چون( غلات، معتزله و جبریه) داشتند که در نتیجه با استدلالات قوی و منطبق بر عقل و منطق برتری دین اسلام را در برابر عقاید پوچ ثابت می‌کردند.

 مدرس حوزه خاطرنشان کرد: بزرگ ترین و کاربردی ترین درس مکتب امام صادق(علیه السلام) خط دهی و جهت دهی به طلاب، جهت برخورد با جریانات انحرافی و پاسخ به شبهات دینی رایج در جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha