توافق حوزه‌های علمیه خواهران و اداره اوقاف در برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در نشست مشترک با رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم، بر همکاری حوزه های علمیه خواهران با این اداره در برگزاری مسابقات قرآنی تعامل و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در نشست مشترک با اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم، بر همکاری حوزه های علمیه خواهران با این اداره در برگزاری مسابقات قرآنی تعامل و گفت‌وگو کردند.

در این نشست که خانم زینب بهجت پور مدیرکل تهذیب و تربیت و خانم سمیه مقیمی رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه های علمیه خواهران و آقای سیدمحمد صالح‌نژاد رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین رجبی معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی و ایجاد رقابت سالم در راستای ارتقای سطح علمی و مهارتی طلاب خواهر در عرصه های مختلف قرآن و عترت، برگزاری چنین مسابقاتی را ضروری دانسته و بر داشتن تعامل و توافقات بیشتر با اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی به صورت تخصصی و دوره های آموزشی و ... تاکید کرد.

در ادامه این نشست، آقای صالح‌نژاد رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم گفت: در این دوره، علاوه بر برگزاری مسابقات به صورت عمومی در کل کشور، بخش معارف عمومی و تخصصی مسابقات قرآن کریم شامل ترجمه سوره‌های «یس» و «الرحمن» در استان قم و با اهدای جایزه به ۱۱۴ برگزیده برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام این دوره از مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های آوایی، گروهی، معارف عمومی و تخصصی، اظهار داشت: بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ (پنج، ده، بیست و ۳۰ جزء)، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم افزود: بخش گروهی نیز شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم بوده و بخش معارف قرآن کریم نیز به معارف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تقسیم شده است.

آقای صالح نژاد با بیان اینکه بخش معارف عمومی مسابقات قرآن کریم شامل ترجمه سوره‌های «یس» و «الرحمن» ویژه استان قم برگزار می‌شود، گفت: مهلت ثبت نام در این مسابقات تا پایان خردادماه در نظر گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به درگاه http://quraniran.ir/ مراجعه کنند.

وی یادآور شد: آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) نیز برای راهنمایی علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان آمادگی لازم را دارد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رجبی معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، بر اطلاع رسانی به طلاب به منظور استفاده بهینه از این فرصت تاکید کرد و بر زمینه حضور حداکثری و با نشاط سطوح مختلف طلاب خواهر در مسابقات قرآنی تصریح کرد.

توافق حوزه‌های علمیه خواهران و اداره اوقاف در برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

توافق حوزه‌های علمیه خواهران و اداره اوقاف در برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha