وجود فرزند در خانواده امری فطری و یکی از نعمات الهی است

کارشناس مذهبی گفت: فرزند آوری میلی فطری که موجب تحکیم بنیان خانواده و هدف دادن به زندگی است و تاثیر مستقیمی در کیفیت زندگی خانوادگی دارد که شادی، نشاط، مثبت اندیشی و ایجاد آرامش، از نتایج آن است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه حسن زاده، کارشناس مذهبی، در نشستی با عنوان «اهمیت فرزندآوری در استحکام بنیان خانواده» در جمع طلاب و کادر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) و مرکز تخصصی نور زهرا(سلام الله علیها) ساری، اظهار کرد: وجود فرزند در خانواده، یکی از نعمات الهی است که در فطرت بشر نهفته شده و جزئی از اهداف مقدس ازدواج نیز بقای نسل در قالب فرزندآوری می‌باشد، وجود فرزند در خانواده برکاتی از جمله استحکام روابط زن و مرد، صمیمیت و همدلی در زندگی والدین و... را به همراه دارد و در تمام فرهنگ ها و مذاهب، امری پسندیده و ارزشمند است.

وی همچنین افزود: وجود فرزندان در خانواده علاوه بر شور و نشاط در روابط اعضای خانواده و دوری از غم و اندوه، موجب توجه و تمرکز والدین بر فرزندان و در نتیجه دوری از مشکلات و دغدغه های زندگی می‌شود.

خانم حکیمه عبایی، کارشناس مذهبی، در ادامه بیان کرد: مهم‌ترین نتیجه فرزندآوری، مسئولیت پذیری زن و مرد در زندگی است، که گاهی به دلیل تکرار مکررات، ممکن است زن و مرد دچار بی انگیزگی شوند که با تولد فرزند و ایجاد تحول، زندگی شان هدفمند شده و با برنامه ریزی برای آینده فرزند، افرادی مسئولیت پذیر خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: نقش فرزند در خانواده، تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود، بلکه تولد کودک نوعی آرامش را به خانواده هدیه می دهد که ترس و اضطراب و بی انگیزی را از والدین دور کرده و مثبت اندیشی و حس امید را به آنها می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha