تحکیم بنیان خانواده در گرو حفظ حجاب است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حفظ حجاب زن در حفظ ارزش والای او در میان دیگر اعضای خانواده بسیار مؤثر بوده و باعث عدم گسستن کانون گرم خانواده از یکدیگر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رسانه ای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم، یکی از عوامل مهم استحکام خانواده، رعایت حجاب است اگر حجاب در جامعه‌ای کاملاً رعایت شود و روابط به محیط خانواده محدود گردد، گروه جوانان به ازدواج تمایل بیشتری پیدا می‌کنند و خانواده‌های تشکیل‌شده نیز ثبات بیشتری خواهند گرفت، درنتیجه دراین‌میان بیشترین نفع عاید زنان خواهد شد، زیرا از محبت و حمایت مالی مردم برخوردار خواهند بود.

یکی دیگر از آثار مهم حجاب زنان، حفظ آرامش روانی جامعه و پاکی دل‌هاست چنان‌که قرآن مجید حجاب را عامل طهارت قلب و روح معرفی می‌کند و خداوند متعال در آیه 53 سوره احزاب قرآن کریم به این موضوع اشاره دارد درواقع پوشش در اسلام بیانگر این مطلب است که زن در معاشرت خود با مردان بیگانه با حفظ پوشش به خودنمایی نپردازد چراکه رعایت این اصل قرآن زمینه حفاظت و سلامتی خانواده و اجتماع را فراهم می‌کند.

راضیه علی‌اکبری هم‌زمان با روز عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم، با اشاره به نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است به‌گونه‌ای که در خود قرآن کریم هم درباره‌ی این مطلب تصریح‌شده بنابراین در اصل مطلب از جنبه‌ی اسلامی نمی‌توان تردید کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان این مطلب تصریح کرد: رعایت پوشش توسط زن در برابر مرد بیگانه همچنین عدم جواز خلوت میان زن و مرد نامحرم از مظاهر لزوم حریم میان مردان و زنان اجنبی هستند ازآنجایی‌که هر انسانی یک بعد شخصیتی دارد و یک بعد جنسیتی لذا زن بی‌حجاب با جنسیت خود وارد جامعه می‌شود.

وی بابیان لزوم پوشش زنان در جامعه ادامه داد: از طرف دیگر مردان هم برخی با جنسیت خود وارد جامعه می‌شوند و برخی باشخصیت خود، در تقابل دو گروه از زنان و مردانی که با جنسیت خود در جامعه حضور یافته‌اند، این مردان هستند که بر زن غلبه پیدا می‌کنند زیرا جنسیت مرد از جنسیت زن قوی‌تر و سودجوتر است.

این فعال رسانه‌ای مهم‌ترین ارکان در نظام خانواده را پدر و مادر و زن و شوهر دانست و افزود: هرکدام از این نقش‌ها از حقوق ویژه‌ای در ارتباط با یکدیگر و نیز با فرزندان برخوردار هستند که رعایت این حقوق، رشته‌های پربار نظام خانواده را مستحکم می‌سازد درواقع تأمین شرایط زندگی شیرین و شایسته و ایجاد محیط سالم و امن، محصول ایمان و اعتقاد زن و مرد به قانون دینی و عمل بر طبق آن است.

به گفته‌ی این پژوهشگر حوزه خانواده آثار سوء رفع حجاب و بی‌بندوباری زن بسیار است که همه این‌ها حاکی از نقش مؤثر زن در جامعه است باید به این نکته توجه داشت که زن وقتی به خارکشیده شود، جامعه نیز به فساد کشیده خواهد شد و با اصلاح آن، جامعه اصلاح می‌شود و به فرموده امام خمینی «سعادت و شقاوت کشورها بسته به حجور زن است».

وی با اشاره به فرموده امام راحل که «زن مربی جامعه است» خاطرنشان کرد: بنابراین سخن می‌توان گفت تمام آثار سوئی که بر بی‌حجابی و بدحجابی مترتب است به‌وسیله حجاب رفع خواهد شد و اگر در جامعه حجاب و عفاف به‌خوبی رعایت نشود، سلامت و امنیت خانواده‌ها به خطر می‌افتد که فروپاشی نظام خانواده و طلاق یکی از پیامدهای آن است.

علی‌اکبری رعایت و حفظ حجاب در بانوان را بسیار مهم معرفی کرد و گفت: حفظ حجاب منجر به سوق ظواهر محو گشته و اذهان به سمت‌وسوی کمالات، علم و ادب،  هنر و اخلاق می‌شود، درواقع حجاب برای زنان امنیت و آرامش را به دنبال خواهد داشت و استحکام و سلامت جامعه درگرو سلامت بنیان خانواده است.

وی سلامت خانواده را مورد تأکید قرارداد و یادآور شد: اگر خانواده از سلامت کامل برخوردار باشد، آن جامعه نیز از سلامت و استحکام کامل برخوردار خواهد شد اما وقتی در جامعه‌ای برهنگی و بی‌بندوباری  باشد، سستی بنیان خانواده را در پی دارد و با توجه به امنیت و آرامشی که رعایت حجاب به دنبال دارد لذا دشمن همه تلاش خود را برای از بین بردن این امنیت و آرامش به کار خواهد بست.

این استاد دغدغه مند با توجه به حربه امروز دشمنان ادامه داد: دشمنان ما از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و یا ابزار دیگر به دنبال ترویج مدهایی هستند که بافرهنگ دینی و اسلامی ما سنخیتی ندارند، درحالی‌که یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن رعایت حجاب و توجه جدی به این مسئله است به‌گونه‌ای که نقش حجاب و پوشش مناسب در حفظ نهاد خانواده زن و مرد به‌عنوان دو رکن خانواده لباس هم و آبروی هم هستند.

وی حجاب زن را به‌نوعی آسودگی فکر مرد و سلامت خانواده قلمداد کرد و افزود: این موضوع درآیات و روایات بسیار مورد تأکید قرارگرفته و از آن با عنوان‌هایی چون: آرامش روحی، زینت‌بخش یکدیگر محبوبیت و عزت بخشی یادشده نظام خانواده از چنان جایگاه و مقام شایسته‌ای در اسلام برخوردار است که حتی تأثیر روی ثواب عبادت و بندگی شخص می‌گذارد.

به گفته این چهره‌ی فعال رسانه‌ای، نتایج حجاب در استحکام و سلامت بخشی خانواده بسیار مهم است و بدون شک جامعه‌ای از سلامت کامل برخوردار است که خانواده به‌عنوان جزء کوچک آن جامعه از سلامت و استحکام کامل و کافی برخوردار باشد ازاین‌رو، اگر خواهان سلامت و تقویت بنیان جامعه هستیم، باید همه نیروهای خود را در جهت استحکام و تقویت پیوندهای خانوادگی بسیج کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha