کد خبر: 132413
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱
شیوه دریافت یارانه خرید کتاب

۷۰۰ هزار تومان برای طلاب و ۸۰۰ هزار تومان برای اساتید، میزان یارانه‌ی اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که دولت برای این امر، اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، احمد شایان‌فر مدیرعامل مرکز نشر هاجر در آستانه برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه این نمایشگاه از تاریخ از ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز با شعار «بخوانیم و بسازیم» در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد، گفت: مرکز نشر هاجر به عنوان ناشر تخصصی زن و خانواده نیز در کنار سایر ناشرین که از مناطق مختلف کشور، حضور خواهند یافت، با برنامه‌هایی نظیر نشست نقد کتاب، رونمایی و ...، در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

وی از برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دو شیوه‌ی حضوری و مجازی (از طریق سایت نمایشگاه به آدرس ketab.ir خبر داد و با اعلام این نکته که یارانه کتاب، برای خریدهای غیرحضوری اختصاص می‌یابد، گفت: برای خرید از نمایشگاه حضوری، هیچ‌گونه بن خریدی در نظر گرفته نشده و بن کتاب تنها برای خرید غیرحضوری می‌باشد و در صورت حضور اساتید و دانشجویان در نمایشگاه، همان لحظه از طریق سایت نمایشگاه، امکان خرید کتاب به صورت اینترنتی وجود دارد.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر زمان ثبت‌نام جهت اختصاص یارانه کتاب‌ را ۱۶ اردیبهشت ماه تا زمانی که اعتبار یارانه موجود باشد، اعلام کرد و افزود: با توجه به بودجه اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده، اولویت ثبت‌نام از طریق نشانی https://book.icfi.ir با متقاضیانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند و پس از تکمیل ظرفیت، امکان ثبتنام متقاضیان جدید، وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای طلاب که ۷۰۰ هزار تومان و برای اساتید که ۸۰۰ هزار تومان است، گفت: از این مبلغ، ۴۲۰ هزار تومان آورده طلاب و ۲۸۰ هزار تومان، سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای اساتید، ۴۰۰ هزار تومان آورده ‏آنها و ۴۰۰ هزار تومان، سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‏خواهد بود؛ همچنین علاوه بر یارانه وزارت ارشاد، ناشران ملزم به ارائه ۱۰ درصد تخفیف و ارسال کتاب‌ها به صورت رایگان می‌باشند. 

شایان‌فر در خصوص یارانه خرید کتاب (بن‌کتاب) که به‌ صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان، اختصاص پیدا می‌کند، گفت: برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار، از یارانه اعتبار خرید کتاب، هنگام خرید محاسبه و کسر خواهد شد.

وی خطاب به اساتید، دانشجویان و طلابی که متقاضی خرید یارانه‌ای کتاب هستند، گفت: لازم است فرایند ثبت‌نام، تا دریافت پیامکی حاوی عبارت: «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» ادامه یابد تا عملیات ثبت‌نام و دریافت اعتبار در وضعیت "نهایی شده" ‏قرار گیرد و هر کدملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب است.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر با اعلام این خبر که در سی و پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امکان تأمین بن برای سازمان‌ها و نهادها فراهم می‌باشد، گفت: مدیران محترم مدارس می‌توانند به نشانی https://bon-org.tibf.ir مراجعه نموده و در صورت داشتن شرایط و بودجه لازم، نسبت به ثبت‌نام تخصیص بن خرید کتاب، جهت تجهیز کتابخانه مدرسه استفاده نمایند.

وی ضمن بیان اینکه طلاب محترم می‌توانند از فرصت نمایشگاه استفاده نمایند و کتاب‌های درسی مورد نیاز خویش در سال تحصیلی آتی، اعم از کتاب‌های نشر هاجر و سایر ناشرین را در صورت موجود بودن، با استفاده از بن کتاب و تخفیف‌های هر انتشارات خریداری نمایند، گفت: کتاب‌های درسی ارائه شده در نمایشگاه با قیمت مناسب عرضه می‌گردد که فرصت بسیار مناسبی جهت خرید آنها می‌باشد.

این فعال حوزه کتاب و کتابخوانی به اساتید و طلاب محترم پیشنهاد داد که در صورت عدم استفاده از بُن کتاب، آن را در اختیار مدارس علمیه خویش قرار داده تا مدرسه بتواند جهت تجهیز کتابخانه مدرسه، از بُن‌ها استفاده نماید.

وی با تاکید بر اینکه مرکز پشتیبانی نمایشگاه بین المللی کتاب با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ آمادگی پاسخ به سؤالات علاقه‌مندان و کتاب‌دوستان می‌باشد، گفت: فیلم آموزشی ثبت‌نام جهت دریافت اعتبار یارانه‌ای هم از دیروز ۱۷ اردیبهشت ماه در سایت مرکز نشر هاجر بارگذاری شده است.
 
شایان‌فر در پایان افزود: هم‌وطنان عزیز می‌توانند جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های ستاد سی و پنجمین نمایشگاه کتاب، عدد ۳۵ را به سرشماره ۱۰۰۰۳۱۱۵ ارسال تا لینک پیامرسان برای آنان ارسال گردد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha