هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد توطئه استکبار است

رئیس دانشکده الهیات مازندران با تاکید بر لزوم حفظ احترام شریعت‌ها در نگاه قرآن گفت: این توهین و بی‌احترامی دلایل زیادی داشته که باید روشنگری شود ازجمله قراردادن مسلمانان در مقابل سایر شریعت‌ها و ایجاد جنگ برای داشتن حاشیه امن برای جنایت‌های خودشان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حبیب‌الله حلیمی موضوع هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: ما در نگاه قرآن کریم، ادیان نداریم بلکه از واژه شریعت مانند شریعت نوح(ع)، شریعت ابراهیم(ع) استفاده‌شده است و با این نگاه قرآن کریم همه ادیان دین اسلام و واجب الاحترام بوده و هیچ فرقی بین کتب و انبیای الهی وجود ندارد.

وی  آیه 285 سوره بقره را موردتوجه قرارداد و افزود: پیامبر اسلام(ص) و همه‌کسانی که به ایشان ایمان‌دارند، به پیغمبران الهی و کتاب‌های الهی احترام می‌گذارند و در چندین جای قران آمده که خداوند به پیغمبر(ص ) می‌فرماید شریعت تو تصدیق‌کننده شریعت‌های سابق است.

رئیس دانشکده الهیات مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: سیره اهل‌بیت(ع) در برخورد با شریعت‌های دیگر نیز این‌طور بوده، مانند کشیدن خلخال از پای دختر یهودی که امام علی(ع) فرمودند، اگر من برای این اتفاق خون گریه کنم، کم است یا حتی یکی از یاران امام حسین(ع) که در کربلا شهید شد مسیحی بود.

وی با یادآوری دوباره احترام امامان(ع) به ادیان دیگر گفت: در تاریخ نمونه‌های زیادی از احترام اهل‌بیت(ع) به ادیان دیگر وجود دارد و متقابل آن نیز ادیان نسبت به دین اسلام همیشه با رفتاری محترمانه بخورد کرده‌اند.

حلیمی هتک حرمت‌ها به قرآن در کشور سوئد را توطئه استکبار و صهیونیست دانست و بیان کرد: این توهین و بی‌احترامی دلایل زیادی داشته که باید روشنگری شود ازجمله قراردادن مسلمانان در مقابل سایر شریعت‌ها و ایجاد جنگ برای داشتن حاشیه امن برای جنایت‌های خودشان است.

وی ادامه داد: امروز شاهد جنایت‌های صهیونیست در اردوگاه‌های مسلمانان فلسطین و در سایر نقاط جهان هستیم که  تحت‌الشعاع این اخبار دیده نشد و لازم است روشنگری شده و جهان را از آن آگاه کنیم.

رئیس دانشکده الهیات مازندران  خطاب به توهین‌کنندگان گفت: دین الهی است و توهین به دین الهی، توهین به همه ادیان و توهین به خداوند منان است، شخص توهین‌کننده تنها بازیچه دست کسانی قرارگرفته که در دنیا جنایت می‌کنند و می‌خواهند چیزهایی را برجسته و چیزهایی را مخفی کنند و هدف‌ آن‌ها رسیدن به مطامع دنیایی است.

وی سپس به وقایع عاشورا و قیام امام حسین(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) را قرآن ناطق می‌نامیم، ناطق یعنی نمایان کننده، یعنی سخن، نگاه، سیره‌، جنگ و صلح و عملشان برگرفته از قرآن است، لذا قیام امام حسین(ع) برای قرآن بود، به‌طوری‌که امام حسین(ع) می‌گوید من برای قدرت‌طلبی نیامدم بلکه برای اصلاح امت جدم قیام کردم تا به احکام الهی عمل شود.

حلیمی ادامه داد: زمانی دشمن با سیاه نمایی و تبلیغات، مردم کوفه را تحریک کرد تا کسی که علیه یزید خروج کرده را بکشند، ما امروز هم تبلیغات خلاف واقع و سیاه نمایی را علیه چهره‌های بزرگ و حتی دین و کشورمان داریم اما اینکه چه کسی در تاریخ مانده و چه کسی به فراموشی رسیده، نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

وی نقش زنان را در تربیت نسل جوان و آگاهی جامعه موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: باید بدانیم انسان‌های خوب و بد در همه جهان وجود دارند که متأثر از تربیت مادران هستند به‌طوری‌که در تاریخ نیز یزید ادامه‌دهنده نقش مادرش بوده و امام حسین(ع) منعکس‌کننده نقش و رفتار فاطمه زهرا(س) است.

رئیس دانشکده الهیات مازندران به نقش تبلیغی و تربیتی بانوان تأکید کرد و گفت: بانوان در تشریع و تبلیغ، نقش اول رادارند و بر اساس همین مهم  خداوند عواطف خانم‌ها را 4 برابر و صبر آن‌ها را 10 برابر مردان قرارداد زیرا آن‌ها نقش تربیت‌کننده دارند.

وی یادآور شد: طفل در وجود و شخصیت مادر، بزرگ می‌شود و بعد با شیر و روش تربیتی مادر رشد می‌کند و بر اساس این هم‌نشینی تمام‌وقت است که ما معتقد هستیم اگر کلام و سیره‌ مادر قرآنی باشد، فرزندش نیز قرآنی می‌شود .

حلیمی در پایان با تأکید بر نقش زنان و مادران در اصلاح جامعه تصریح کرد: هرچقدر مادران در آموزش قواعد قرآنی کوشا باشند فرزندانشان به همان میزان با قرآن و قواعد آن آشنا و مأنوس خواهند بود که نتیجه آن داشتن جامعه‌ای سالم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha