عاشورا با تمام غم‌ها و مصیبت‌ها، جلوه‌ای از زیبایی‌های حیات بشری بود

مدیر مدرسه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل گفت: عاشورا با تمام غم‌ها و مصیبت‌ها، جلوه‌ای از زیبایی‌های حیات بشری بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، فاطمه پورمهدی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل، در مراسم شهادت امام حسین(ع) و جمع طلاب و کارکنان این مدرسه، ضمن بررسی علل تجلی زیبایی‌ها در عاشورای حسینی، گفت: انسان‌ها با توجه به تفسیری که از حیات خود دارند، حقایقی را به عنوان آرمان‌ها و ایده‌های اعلا برای خود می‌پذیرند، چنانچه این آرمان‌ها، جلوه‌ای از تکامل روحی باشد، تحقق و انطباق آن‌ها در زندگی عینی انسان‌ها، زیبایی عقلانی نامیده می‌شود.

وی در ادامه افزود: موج قیام امام در عالم، خالصانه و برای خدا بود و ماندگار شد.

پورمهدی سپس شکر گذاری را یکی از مظاهر واقعه کربلا عنوان و اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های عقلانی در عرصه کربلا، شکرگزاری و تسلیم در برابر اراده الهی بود، که هیچ گله و شکایتی از این مصیبت‌ها نداشتند و جز حمد و ستایش الهی بر زبان آن‌ها جاری نبود؛ مصادیق آن را در سیره شهدای جنگ تحمیلی دیدیم که راضی به مشیت و اراده الهی بودند.

وی همچنین با اشاره به دیگر جلوه‌های زیبایی در فرهنگ عاشورا، از تجلی ادب در اصحاب و یاران امام حسین(ع) یاد کرد و گفت: با مطالعه سیره و احوالات شهدای کربلا، می‌بینیم که تجلی ادب در رفتار و گفتار اصحاب و یاران امام، زیباترین نوع جمال عاشورا بود، بارزترین مصداق آن، دیدار سرنوشت ساز حر، با امام بود که به واسطه ادبی که در محضر مولای خود داشت، عاقبت او ختم بخیر شد.

 پورمهدی همچنین تاکید کرد: یکی از مقام‌های عالی اخلاقی و عرفانی، که درک آن هم مشکل است، مقام رضا است که اگر حضرت زینب(س)، عاشورا را نماد زیبایی خواندند، به دلیل رسیدن به چنین مقامی است؛ از این رو می‌توان، حقیقت کربلا را تجلی گاه رضای الهی دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهادت اصحابی همچون جناب جون، یکی از لحظات زیبا آفرین عاشوراست، که جز در سایه ولایت پذیری و وفاداری پدیدار نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha