فلسفه جریان اربعین زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهم‌ترین فلسفه پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای حرکت جهانی مهدوی و ظهور حضرت حجت است، چراکه قائل به ظهور حضرت برای کل جهان با عنوان "عدالت‌گستر جهان" هستیم.

فاطمه فرخنده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری رسانه‌ای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: این اتفاق یک حرکت بزرگ جهانی در دنیای کنونی ماست و نمی‌توان گفت که فقط مختص مسلمانان است بلکه این حرکت جهانی هم در جمع مسلمان و حتی غیرمسلمانان موجی عظیم ایجاد کرده است.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب تصریح کرد: در کل خلقت جهان شاهد اتفاقاتی بوده‌ایم که جریان حرکتی جهان را تغییر داده است مانند جنگ جهانی اول و دوم  و یا اخیراً جریان کرونا، که به‌صورت فراگیر موجی را ایجاد کرد؛ در سال‌های اخیر نیز اتفاقات جدیدی در جریان است و باید اعتراف کنیم که جریان اربعین با سرعتی زیاد به‌پیش می‌رود.

وی حرکت پیاده‌روی اربعین را دارای پشتوانه اعتقادی محکم و مبنای دینی دانست و عنوان کرد: امروز پیاده‌روی اربعین فقط به‌عنوان یک حرکت اعتقادی به این جهت که من فردی شیعه هستم و با قصد کسب ثواب و پاداش و درک زیارت اربعین در این مسیر قدم برمی‌دارم نیست، بلکه این حرکت علاوه بر اینکه پشتوانه اعتقادی محکم و مبنای دینی دارد درواقع در دل خود جریان سیاسی، اجتماعی و تغییرات فرهنگی و رسانه‌ای را به دنبال آورده است.

 به گفته‌ی این پژوهشگر علوم دینی در لوای این حرکت عظیم بسیاری از تصمیم‌گیری‌های عرصه جهانی می‌تواند رقم خورده یا حتی تغییر کند و یا اساس آن برنامه‌ریزی شود، درواقع امروز محور بسیاری از برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در کشورهای مختلف مسلمان با شروع ماه محرم و صفر و جریان اربعین است .

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم مهم‌ترین فلسفه پیاده‌روی اربعین را زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت دانست و گفت: با توجه به بینش ائمه اطهار(ع) در این حرکت توصیه‌های فراوانی مطرح و یکی از نشانه‌های مؤمن شناخته‌شده است ازاین‌رو برای ظهور و قیام حضرت با عنوان یک حرکت جهانی، تبیینی باید در عالم اتفاق بیفتد، درواقع این حرکت بستر تمرین و کارورزی برای مسلمانان است تا قبل از ظهور آماده‌شده و در رکاب حضرت حجت سربازی کنند.

وی در ادامه بحث اهمیت پیاده‌روی اربعین را خاطرنشان کرد و گفت: امروزه نه‌تنها مسلمانان و شیعیان بلکه از برادران اهل سنت و غیر از مسلمین و ادیان دیگر نیز در این مسیر ورود پیداکرده و به هر صورت و نسبتی که هست مشغول تحلیل و تهیه خبر بوده و در جریان این حرکت قرارگرفته‌اند و با قطع و یقین مهم‌ترین فلسفه پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی جهان برای حرکت جهانی مهدوی و ظهور حضرت حجت است چراکه قائل به ظهور حضرت برای کل جهان با عنوان "عدالت‌گستر جهان" هستیم.

 فرخنده این جریان را به‌نوعی نقش‌آفرینی و آمادگی در زمان ظهور قلمداد کرد و افزود: تهیه مایحتاج موکب‌ها و مددرسانی و یاریگری به هر شکل ممکن و تأمین امنیت و محاسبات اقتصادی، کنترل‌های بهداشتی، مسائل آموزشی و بسیاری از اتفاقات دیگری که در جهان رقم می‌خورد حاکی از این هست که تمرین و پیش‌آزمونی برای ورود به عرصه و حرکت جهان مهدوی و ظهور حضرت حجت فراهم شود.

 وی در پایان یادآور شد: هر چه جریان اربعین فراگیرتر شود و مردم جهان و عالم نسبت به این حرکت سهمی از مشارکت و اطلاع بیشتری پیدا کنند نشان‌دهنده نزدیکی به ظهور است، امیدواریم بتوانیم در عرصه تقویت پیاده‌روی اربعین و زمینه‌سازی ظهور حضرت گامی مؤثر برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha