بررسی تأثیر محبت در خانواده از دیدگاه آیات و روایات

تأثیر محبت در نهادینه‌سازی امور معنوی در خانواده از دیدگاه آیات و روایات در قالب پایان‌نامه در مدرسه نرجس خاتون(س) شاهین‌شهر موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبر و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سمیه قهرودی، طلبه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین‌شهر از پایان‌نامه خود با عنوان "تأثیر محبت در نهادینه‌سازی امور معنوی در خانواده از دیدگاه آیات و روایات" باراهنمایی حجت‌الاسلام هاشم مجتهدی و داوری حجت‌الاسلام رضا مهدیان فر دفاع کرد.

قهرودی در دفاع از پایان‌نامه خود اظهار کرد: محبت گوهری خدابخش به انسان است که سرمایه وجودی برای رشد و تکامل او است و یک امر فطری است که سازگاری زیادی با ساختار خَلقی و خُلقی بشر دارد و می‌تواند مؤثرترین روش برای انتقال آموزه‌های دینی و معنوی و همچنین نهادینه ساختن این امور در نهاد خانواده باشد. ‌

وی گفت: خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی و ارزشمندترین آن‌ها نزد خداوند متعال است و بیشترین تأثیر را در سعادت و شقاوت انسان‌ها دارد به‌طوری‌که خانواده‌ای که بر اساس محبت بناشده است بهترین بستر برای پرورش و نهادینه‌سازی امور معنوی در خانواده به شمار می‌رود.

قهرودی محبت را از دیدگاه آیات و روایات دارای تأثیر بسزایی در نهادینه‌سازی امور معنوی در خانواده دانست و بیان کرد: تحقیق حاضر با روش توصیفی_تحلیلی و اسنادی تدوین‌شده است و درصدد آن است که تأثیر محبت در نهادینه ساختن امور معنوی در خانواده را از دیدگاه آیات و روایات توصیف کند..

دانش‌آموخته مرکز تخصصی نرجس خاتون (س) شاهین‌شهر تصریح کرد: در فصل اول کلیات و مفاهیمی از قبیل تعریف محبت، خانواده و انواع آن و تعریفی از نهادینه ساختن و امور معنوی بیان‌شده است.

وی ادامه داد: در فصل دوم تأثیر محبت میان همسران و نهادینه کردن اموری همچون آرامش میان همسران، افزایش ایمان، حسن معاشرت، عفو و گذشت نسبت‌ به یکدیگر، همدلی و همراهی، تحکیم روابط، مدارا و سازش در برابر اخلاق تند یکدیگر بررسی‌شده است.

قهرودی خاطرنشان کرد: در فصل سوم نیز تأثیر محبت میان والدین و فرزندان و آثار آن در تحکیم روابط میان آن‌ها، پرورش صحیح و متعادل و مطیع ساختن فرزندان بر اساس آیات و روایات توصیف‌شده است.

 وی در پایان تأکید کرد: بر اساس این تحقیق‌ محبت میان همسران و میان والدین و فرزندان آرامش روانی و سلامت جسمانی همه اعضای خانواده تأمین کرده و در سلامت جامعه و خانواده بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha