طلبه تراز، مسلح به اطلاعات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در برنامه طلیعه حضور گفت: طلبه تراز، طلبه ای است که برای پر کردن انبار مهماتش مسلح به اطلاعات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و برای طی کردن این مسیر از آیات و روایات بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، همزمان با حلول ماه ربیع الاول ویژه برنامه ایلاف (آغاز به تحصیل طلاب جدیدالورود) در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد.

خانم عشق پور مدیر مدرسه ضمن عرض خیرمقدم به طلاب در راستای رشد علمی و اخلاقی ایشان نکات مهمی را اذعان کرد و گفت:  از ابتدای راه ساختمان وجودتان را متعادل بسازید و برای این امر مهم باید اخلاص، مطالعه و مطالبه اخلاقی داشته باشید.

وی در ادامه بیان داشت: طلبه تراز، طلبه ای است که برای پر کردن انبار مهماتش مسلح به اطلاعات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و برای طی کردن این مسیر از آیات و روایات بهره برد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فدایی استاد اخلاق، طلبگی را همچون محرم شدن دانست و گفت: باید با افزایش ظرف وجودی به پروردگار لبیک گفت و در مسیر بندگی و عبودیت ایشان گام برداشت.

وی حضرت خدیجه(س) و حضرت هاجر(س) را نمونه های ویژه در سعی و تلاش معرفی کرد و ثمره این تلاش را مادر امت و صاحب زمزم شدن دانست.

وی خطاب به طلاب بیان داشت: طلبه موفق نیز باید در مسیر طلبگی سعی و تلاش پیوسته داشته باشد تا در جایگاه خود اثرگذار باشد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی کادر مدرسه، اجرای مسابقه و تقدیم هدایا به طلاب جدیدالورود بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha