روایت زندگی نخبه‌ی قرآنی که می‌خواست پا جای پای پدر بگذارد

جرقه‌ی یادگیری و درک مفاهیم کلام‌الله از همان کودکی در ذهنش زده شد و پایه ثابت محافل و مسابقات مختلف قرآنی بود، فاطمه غریب آزادی فرزند جانبازی است که پیوسته در تلاش است تا پا جایِ پایِ پدر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، طنین دلنواز مداحی‌های پدر از مسجد و هیئت محله همیشه به گوش می‌رسید دلدادگی‌هایش به پاسدار کربلا، لباس سبز پاسداری را بر تنش می‌نشاند و جزء اولین ورودی‌های سپاه در شهر خود می‌شود تا با عزمی راسخ برای حفظ خاک و میهن خویش قدم فرسایی کند.

در و دیوار خانه قدیمی با حیاط کوچک و حوض نقلی وسط آن‌که تصویر چهره آرام پدر را هنگام وضو در دلش قاب گرفته بود، عجیب با صدای مناجات شبانه پدر خو گرفته بود و آرامش حضور و مناجات پدر را در تمام‌روز همچون امواجی بر روح و جان اهالی آن منعکس می‌کرد.

آیات نورانی کلام وحی چنان التهاب و جوششی  در دلش به پا کرده بود که در مسیر عمل به آن، یک‌پایش در جنگ و جهاد و پای دیگرش را در محافل قرآنی، محکم و استوار ساخته بود و با تمام وجود این حس و حال را در دل کوچک و بزرگ اهل خانه تزریق می‌کرد تا اینکه با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌هایی که در مناطق عملیاتی از خود نشان می‌دهد به مقام جانبازی نائل شد.

جرقه‌ی یادگیری و درک تک‌تک آیات و مفاهیم کلام‌الله از همان کودکی در ذهنش زده شد و پا به‌پای پدر و مادر پایه ثابت محافل و مسابقات مختلف قرآنی بود، فاطمه غریب آزادی فرزند همان جانبازی است که پیوسته در تلاش بود تا پا جایِ پایِ پدر بگذارد.

از سن ۱۲ سالگی به‌صورت جدی درزمینه قرائت قرآن کریم ، با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، ورود پیدا کرد و گاهی برای بهره‌گیری از تجربیات اساتید مطرح بین‌المللی و به نام قرآنی، راهی شهر و دیار دیگری می‌شد و سختی‌های این مسیر پرتلاطم را بر جان می‌خرید تا به سهم خود بتواند در این عرصه تأثیرگذار باشد.

باوجود اخذ رتبه‌های برتر کشوری درزمینه قرائت قرآن، اما از روح کلام قرآن سیراب نشد و احساس نیاز به درک عمیق آیات نورانی قاری برتر کشور را راهی حوزه علمیه شهرش می‌کند تا شاید اندکی از التهاب درونی‌اش کاسته شده و فضای معنوی حوزه، مأمن روح بی‌قرارش شود.

با تدریس و داوری‌های مسابقات قرآنی و تبلیغ دین در شهرهای مختلف، رسالت و فعالیت خود را جدی‌تر پیش می‌گیرد و با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینه "عفاف و حجاب"، در بحث تولید محتوی و اجرای طرح‌های کاربردی در این رابطه ورود پیدا می‌کند که مورد تأیید و تصویب دستگاه‌های مربوطه نیز واقع شد.

این استاد حوزه در رابطه با طرح خود این‌گونه سخن می‌گوید: با توجه به اینکه در بین افراد جامعه نباید بحث دوقطبی و هیچ‌گونه شکافی ایجاد شود لذا این طرح در قسمتی از شهر که بسیار آسیب‌پذیرتر هستند با راه‌اندازی غرفه‌های مختلف هنری و فرهنگی، مشاوره‌ای و آموزشی و مواردی از این قبیل که موردنیاز این افراد هست خدماتی در جهت رفع سوء تفاهم به این افراد ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تنوع و خلاقیت در اجرای این‌گونه برنامه‌ها گفت: برای اجرای این برنامه، فضایی مناسب و دنج که مورد جلب و توجه خانواده‌ها واقع شود و با راه‌اندازی غرفه هنری، بحث عکاسی با لباس‌های بومی و محلی در نظر گرفته شد، همچنین در غرفه مشاوره درزمینه مختلف خانوادگی، تحصیلی، تربیت کودک، و حقوقی نیز در خدماتی ارائه می‌شود.

غریب آزادی اهمیت رعایت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را مورد تأکید قرارداد و یادآور می‌شود:  درواقع درزمینه ترویج فرهنگ حجاب، بحث ارتباط‌گیری صمیمانه‌تر در قالب کارگاه‌های آموزشی، ایجاد پاتوق یا فضایی برای گپ و گفتهای دوستانه موردتوجه قرار دارد چراکه برای حصول نتیجه‌ی مطلوب، این ارتباط باید به‌صورت مستمر انجام شود.

وی خطاب به طلاب درزمینه ترویج فرهنگ حجاب خاطرنشان می‌کند: درزمینه حجاب به‌تنهایی کار پیش نمی‌رود طلاب عزیز دقت داشته باشند که باید در کنار یکدیگر تحت ولایت رهبری و در یک مسیر مشخص حرکت کنیم و با عملکردی قوی وارد میدان شویم تا بتوانیم الگویی تأثیرگذار در این مسیر باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: همیشه قدردان پدر و مادری هستم که از همان دوران کودکی مرا در مسیر قرآن و اهل‌بیت قراردادند همچنین از همسرم که همیشه همراهی و حمایت ایشان را در کنار خود احساس کردم چراکه اگر حمایت‌های خانواده‌ام نبود شاید نمی‌توانستم به‌راحتی به فعالیت‌هایم ادامه دهم همچنین اساتید گرانقدری که برای آشنایی‌ام با زیباترین کلام زحمات بسیاری کشیدند.

این فعال قرآنی با زمزمه عبارت "اللهم الرزقنا شهاده فی سبیلک" ادامه می‌دهد: امیدوارم قدم‌هایمان موردعنایت خداوند متعال و حضرت زهرا سلام‌الله علیها همچنین امام زمانمان(عج) قرار بگیرد تا زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم.

وی انگیزه اصلی خود را از فعالیت درزمینه عفاف و حجاب این‌گونه بازگو می‌کند: زمانی که فعالیت خودم را در بحث عفاف و حجاب آغاز کردم از محضر پدر خواستم در این مسیر راهنمایی‌ام کند ایشان جمله‌ای گفتند که برایم بسیار ارزشمند بود با این مضمون که "دخترم نگرانی نداشته باش چراکه اگر در این مسیر تأثیرگذار و موفق باشی که عالیه و اگر خدایی نکرده در این مسیر اتفاقی برایت افتاد شهیده از دنیا می‌روی و درهرصورت افتخار ما  هستی".

این جمله‌ی پدر پیوسته، انگیزه و انرژی مضاعفی را در وجودم تزریق کرد که در صورت مواجهه با مشکلات در ذهنم نقش می‌بست و باقدرت بیشتر از قبل ادامه می‌دادم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha