بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در نهادهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه دهدشت گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در نهادهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کمیته امداد، آموزش و پرورش، قوه قضاییه و ... استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام علی وحدانی فر در جلسه‌ای با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به برکات حوزه علمیه خواهران دهدشت، گفت: برکات آن را در ورودی امسال حوزه علمیه دیدیم و سال گذشته قریب ۳۸ نفر طلبه خانم جذب آموزش  و پرورش شدند.

امام جمعه دهدشت با تاکید بر ظرفیت عظیم حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: گاها حوزه علمیه خواهران خیلی بهتر از حوزه علمیه برداران عمل می‌کنند که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی گفت: زنان به عنوان نیمی از اجتماع داری وظایف بسیار دشواری هستند و نقش تربیت که شهدا تربیت یافته دامان بانوان این جامعه هست، باید نسبت به مسائل دینی آنان برنامه ریزی جدی انجام شود.

حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تقویت جایگاه مدیریتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی بانوان، افزود: نظام اسلامی برنامه کلان برای بانوان دارد و چه جایگاهی بهتر از حوزه علمیه خواهران که منویات حضرت آقا را در جامعه به واسطه آنان جاری و ساری کند.

امام جمعه دهدشت با تاکید بر اینکه تولیت بخشی به جامعه بانوان توسط طلبه‌ها صورت می‌گیرد و شاخصه بسیار مهمی است، اظهار کرد:  امروز با افتخار اعلام می‌کنیم از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در نهادهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کمیته امداد، آموزش و پرورش، قوه قضاییه و ... استفاده می‌شود، ولی این نباید به جای برسد که اساتیدی توانمند که رکن و رکین حوزه علمیه هستند به واسطه برخی مشکلات به جای دیگه روی بیاورند.

امام دهدشت با اشاره به نیاز حضور طلاب در جامعه، گفت: حضور طلاب در جاهای مختلف لازم است، اما به صورتی نشود که حوزه علمیه خودش با کمبود استاد مواجه شود و طلبه‌ای که خودش می‌تواند آموزش و پرورش را تربیت کند بدون استاد بماند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته شود، بیان داشت: کلمه محروم زیاد گفته می‌شود، اما استعدادهای این استان کم نظیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha