بصیرت و ضرورت برخورداری از آن در مدرسه علمیه نرجس(س) یزدانشهر تبیین شد

نشست سیاسی بصیرتی در مدرسه علمیه نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، زهرا رفیعی، صبح امروز در نشست سیاسی بصیرتی در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجس(س) یزدانشهر گفت: یکی از موضوعاتی که رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی همواره در اکثر بیانات به طور جدی بر آن تاکید داشته اند مفهوم بصیرت و ضرورت برخورداری و بهره‌مندی از آن است.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: با بررسی اجمالی حوادث و مشاهده فراز و فرودهای تاریخ اسلام از دوران پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام تا انقلاب اسلامی و دوران حاضر آنچه که بیش از هر عاملی در رسیدن یا نرسیدن به پیروزی و موفقیت تاثیر داشته میزان بهره‌بندی و برخورداری مردم و نخبگان از بصیرت و آگاهی بوده است.

رفیعی افزود: مفهوم بصیرت از دیدگاه رهبری دانایی صرف نیست بلکه دانایی همراه با باور و ایمان است از این رو موجب هدایت و حرکت است.

وی، دلبستگی به دنیا و گرفتار شدن در شهوات و لذت‌ها را از موانع کسب بصیرت عنوان کرد.

رفیعی شناخت حقیقت ولایت و ولیّ امر زمان خود، داشتن فکر و اندیشه و تجزیه تحلیل سیاسی، تدبیر و دوراندیشی در امور، پیروی از عالمان وارسته، رعایت ایمان و تقوای الهی، عبرت گرفتن از مسایل گوناگون، ذکر و یاد الهی و پییمودن مسیر اهل بصیرت را راه های عملی بصیرت افزایی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha