برگزاری کارگاه توانمندسازی طلاب و مبلغین طرح امین در مدرسه علمیه تخصصی حضرت نرجس(س)

کارگاه توانمندسازی طلاب و مبلغین طرح امین در مدرسه علمیه تخصصی حضرت نرجس(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه تخصصی حضرت نرجس (سلام الله علیها) در راستای ارتقاء مهارتی و توانمندسازی مبلغین، کارگاه آموزشی مشاوره با عنوان «روانشناسی دختران» را با ارائه خانم دکتر سراوانی برای طلاب و مبلغین طرح امین، برگزار کرد.

در ابتدای این کارگاه دکتر سراوانی، به دو مؤلفه مهم « قدرت کلام » و « صبر» اشاره کرد که ابزارهای کارآمدی برای تربیت معنوی است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله)، اظهار داشت «سلامتی» و «امنیت» دو نعمت مخفی هستند و سلامتی از نظر سازمان Who شامل سلامتی جسمی، روحی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عاطفی و معنوی می باشد که از نظر اسلام، سلامتی معنوی اهمیت بیشتری دارد.

سراوانی در ادامه برای مبلغین طرح امین، هرم ارتباطات را تشریح نمود که قدم های ارتباط به ترتیب، آشنایی، همکاری، دوستی، صمیمیت و عشق است و اگر این مراحل به ترتیب پیش رود منجر به عشق پایدار می شود و در غیر این صورت پایدار نیست.

در پایان این کارگاه به مسائل و مشکلاتی که در بین دانش آموزان مدارس دخترانه وجود دارد پرداخته شد و راهکارهایی توسط دکتر سراوانی ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha