احترام به علم و عالم  شرط موفقیت در علم است

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه احترام به علم و عالم شرط موفقیت در علم است، یکی از علت های موفقیت علامه حسن زاده آملی را احترام به پدر و مادر و اقوام عنوان کرد

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، استاد احمد عابدی، استاد حوزه و دانشگاه در دیدار با طلاب خواهر پایه های اول حوزه های استان کهگیلویه و بویراحمد درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: اگر می خواهید در یک سال نتیجه بگیرید بروید دنبال کشاورزی ولی اگر میخواهید برای صد سال برنامه ریزی کنید بروید دنبال درس مطالعه و کتاب کسی که دنبال علم است صد سال آینده متعلق به او است.

وی افزود: الحمدالله امروزه کتاب زیاد است و زمینه درس خواندن فراهم است، زمانی قیمت یک کتاب با قیمت یک خانه یکی بود الان ممکن است کتاب گران باشد اما با قیمت خانه برابر که نیست.

استاد حوزه با اشاره به آثار قرائت قرآن که باعث قوی شدن ذهن و استعداد می شود، بیان داشت: اگر مطالعه کتابی برای شما سخت یا وقت گیر است آن را همراه قرآن بخوانید تا آسان شود.

استاد عابدی با تاکید بر اینکه قرآن خواندن باعث صرف جویی در عمر، بالا رفتن سرعت مطالعه و پیشرفت شما می شود، خاطرنشان کرد:همسر عماد مغنیه از شهدای حزب الله لبنان روزی ۱۵ جز قرآن می خواند.

وی با تاکید بر اینکه روش و مهارت های مطالعه را باید یاد گرفت تا سرعت مطالعه بالا رود، گفت: روش مطالعه کتاب، چگونه سر جلسه درس و امتحان نشستن و روش گرفتن کتاب در دست همه دارای قانون و ضابطه اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پیشرفت علم در زمینه های مختلف و تغییر روش های مطالعه، افزود: مطالعه کتاب به صورت کلمه کلمه روش مطالعه قدیم است الان یک کتاب ۵۰۰ صفحه ای را می شود در نیم ساعت مطالعه کرد و مطلب را یاد گرفت.

وی با تاکید براینکه احترام به علم و عالم شرط موفقیت در علم است، یکی از علت های موفقیت علامه حسن زاده آملی را احترام به پدر و مادر و اقوام عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که به استاد، پدر و مادر و اقوام خودش زیاد احترام بگذارد در درس موفق می شود و برعکس هر کس توهین و بی احترامی کند در درس و زندگی موفق نخواه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha