حوزه‌های علمیه خواهران باید بیش از پیش نقش‌آفرین باشد

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: بی بدیل‌ترین مرکز در عرصه تعلیم و تربیت دینی حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا است که باید بیش از پیش نقش آفرین باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی سه‌شنبه(۳۰ آبان) در چهارمین اجلاسیه مدیران و معاونان مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور همزمان با چهارمین سالگرد قمری شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این روزها بیش از هر زمان جبهه مقاومت و مظلومان به یاد شهید سلیمانی است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: از رمز و رازهای موفقیت حاج قاسم ایجاد حرکت و جهش در زمانی بود که غیرت ها و برانگیختن برای مذهب رو به افول بود اما او یک انقلاب و جهش ایجاد و موجی در دنیای اسلام راه اندازی کرد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم جایگاه خود را شناخته و به منزلگاه عبودیت خود واقف بود و چون عبد خالص خدا بود خدا او را بالا برد و امروز حوزه های علمیه سهم بی بدیلی در پرورش سلیمانی ها دارند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: ظهور را می‌شود رقم زد و باید مردم و کشور و دولت‌ها را آماده کرد و حوزه های علمیه در این باره نقش اول را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان اینکه عدالت و عدالت خواهی گمشده این نسل است و انقلاب اسلامی باید به انقلاب حضرت متصل شود که زمینه‌های آن وجود دارد و حوزه‌های علمیه در این صحنه رسالت‌هایی بر عهده دارند؛ تاکید کرد: باید در مقابل ظلم ایستاد و از مظلوم ایستادگی کرد که شهید سلیمانی نیز اینگونه بود و سلسله جنبان این طریق، امیرالمومنین بود.

وی ادامه داد: برای اهتزار پرچم اسلام و تحقق هدف سترگ و بزرگ و رسیدن بانوان به جایگاه خود در عرصه آموزش، پژوهش، تعلیم و فرهنگ باید هماهنگ عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: امروز قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه در کشور وجود دارد و تجمیع امکانات برای اهتزار پرچم اسلام هماهنگی بیشتری می‌خواهد و برنامه ۵ ساله حوزه‌ها مانند نخ تسبیحی است که حوزه‌های علمیه را به هم متصل می‌کنند.

وی ظرفیت‌های بزرگ حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: انگیزه بالایی برای خدمت رسانی وجود دارد و امروز آدم های فرهیخته در حوزه‌ها به دنبال این اهداف از پیش تعیین شده  هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پایان تصریح کرد: بدیل ترین مرکز در عرصه تعلیم و تربیت دینی حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا است که باید بیش از پیش نقش آفرین باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha