طلبگی مسیری والا و مقدس است

کارشناس دینی گفت: طلاب صبر و استقامت در راه طلبگی را از حضرت زینب(سلام الله علیها) بیاموزند؛ چرا که این مسیری والا و مقدس است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سیده فاطمه طالب‌زاده، کارشناس دینی، در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) و روز پرستار، در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار، با اشاره به صفات و ویژگی‌های شخصیتی این بانوی نقش آفرین، اظهار کرد: مهم‌ترین صفت حضرت، صبر و استقامت ایشان است که نشأت گرفته از ایمان و باور قلبی این بانو به محبت و رضایت الهی است.

طالب‌زاده در ادامه با تاکید بر سیره تربیتی آن حضرت که حتی مصائب و سختی‌ها را از الطاف الهی دانسته و آن را زیبا توصیف می‌کنند، گفت: باور قلبی و ایمان راسخ موجب می‌شود که انسان همواره خود را در محضر خدا ببیند، از این رو، چون نگاهشان به نوکِ قله و رضایت الهی است، همه چیز را غرق در نگاهِ خدا می‌بینند، در برابر حاکم ظالمی هم‌چون یزید فرمودند، من جز زیبایی چیزی ندیدم.

استاد اخلاق در ادامه، به ارزشمندی مسیر طلبگی و سختی‌هایی که طلاب در این راه متحمل می‌شوند اشاره و اظهار کرد: حضور در مسیر طلبگی و نگاهِ خاص جامعه به آن، که گاهی با سختی‌ها و رنج‌هایی همراه است، می‌طلبد که طلاب صبر و استقامت در این راه را از حضرت زینب(سلام الله علیها) بیاموزند؛ چرا که این مسیری والا و مقدس است.

طالب‌زاده همچنین با اشاره به قدرت و توانی که این بانو در دفاع از حقانیت دین اسلام داشت اظهار کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) از دلِ بحران‌ها، فرصت‌هایی را خلق کرد که توانست در آن شرایط دشوار، بر جبهه باطل پیروز شود.

وی در پایان با تاکید بر این مسئله که بی‌صبری در برابر مصائب موجب ضعف در ایمان می‌شود گفت: شکر عملی و زبانی، امید به آینده و توکل به قدرت الهی از مهم‌ترین عوامل نشاط در زندگی است که در نهایت موجب امداد خداوند در رنج‌ها و سختی‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha