حضرت مریم(س) الگوی مردم و به‌ویژه انسان‌های با ایمان است

استاد حوزه در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه و بانوان سطح شهر، گفت: یکی از مواردی که در قرآن چشم‌گیر است، معرفی حضرت مریم(س) به عنوان الگوی مردم و خصوصا انسان‌های با ایمان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم حسنی، معاون فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) از برگزاری همایش قرآنی سوره ی مبارکه مریم خبر داد و گفت: این همایش در ساعت ۹:۱۵ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور استاد حوزه خانم طاشیان در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

خانم طاشیان در ابتدای سخنان خود بیان کرد: قرآن یک کتاب انسان ساز است و در این راستا، برای رسیدن به هدف که همان انسان سازی است، الگوهایی ارائه می کند و این الگوها این اثر را دارد که انسان ها گمان نکنند که انجام یکسری کارها غیرممکن است.

وی اظهار داشت: چیزی که در قرآن بسیار چشمگیر است، این است که خداوند پیامبران خود را به عنوان اسوه در سرتاسر قرآن معرفی می نماید تا بدین وسیله حجت در تمام زمینه های تاریخی بر مردمان تمام باشد و گمان نکنند که شاهد مقصود را در آغوش کشیدن و به قرب الهی دست یافتن و به تکامل شایسته نائل آمدن، کاری محال است.

معاون فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) افزود: یکی از مواردی که در قرآن چشمگیر است، معرفی  حضرت مریم(س) به عنوان الگوی مردم و خصوصا انسان‌های با ایمان است.

وی تصریح کرد: در این سوره مبارکه ابتدا از دو تن از زنان پیامبر(ص) یاد می کند که آنها مورد مواخذه خداوند قرار گرفته و حتی از جانب خداوند تهدید می شوند و سپس در آیات بعدی از زن نوح(ع) و زن لوط(ع) به عنوان دو زنی که با داشتن شوهران بزرگواری چون حضرت نوح(ع) و حضرت لوط(ع) به آن دو خیانت کرده و حق آنها را ادا نکردند و در نتیجه جایگاهشان آتش دوزخ واقع شد، نام می برد.

خانم طاشیان در پایان هدف از برگزاری این همایش را بررسی شخصیت حضرت مریم (س) در قرآن، معرفی آن حضرت به عنوان الگو برای مومنین، پاسخ مناسب به توهین برخی افراد و نشریات در جهان مسیحیت به اسلام و پیامبر اعظم (ص)، پاسخ به اغراق های کفرآمیز برخی فرق مسیحی در مورد حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) و معرفی شخصیت یکی از اولیاء خدا عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha