پژوهش در همه عصرها تمدن‎ساز بوده است

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی اظهار داشت: با توجه به اهمیت جایگاه پژوهش و  تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسائل پژوهشی و دستاوردهای علمی و آموزشی باید برای رسیدن به اوج اهداف الهی و اسلامی به مسئله پژوهش توجه ویژه کرد، چرا که پژوهش در همه عصرها تمدن ساز بوده است.

به گزارش پایگاه خبر و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست هم اندیشی پژوهشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به همراه معاون پژوهش استان و معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در راستای حل موانع و پیشبرد اهداف عمومی و تخصصی پژوهشی برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در حوزه های علمیه خواهران با شناخت ظرفیت‌ها و اولویت‌های پژوهشی می توان توسعه‌ای هدفمند در ساختار جامعه اسلامی را رقم زد که آثار و برکات آن در پیشرفت تمدن اسلامی مشهود و اثر گذار باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: با توجه اهمیت جایگاه پژوهش و تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسایل پژوهشی و دستاوردهای علمی و آموزشی باید برای رسیدن به اوج اهداف الهی و اسلامی به مسئله پژوهش توجه ویژه کرد، چرا که پژوهش در همه عصرها تمدن ساز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه انجام پژوهش و تحقیقات بنیادی باید تابع نیاز ها و رشد جامعه اسلامی باشد، افزود: اسلام انسان ها را مانند باغبانی برای وصول به سعادت تربیت می کند ولی غرب نگاهی صنعتی مدار دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر پس از شرح چالش ها و ایجاد ظرفیت ها با توجه به راهبردهای پیشنهادی معاونین پژوهش در جلسه تصریح کرد: در جهت رشد ظرفیت های عمومی و تخصصی پژوهش در حوزه های علمیه تلاش خواهیم نمود و به پیشنهاد های مطرح شده توجه ویژه داشته و در راه اهداف پژوهشی اقدامات موثری باید صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha