مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مهمترین مؤلفه در مکتب حاج قاسم، اخلاص، وحدت گرایی و توجه به منافع ملی است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قائمی، مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران، در سلسله نشستهای بصیرتی به مناسبت درپیشرو بودن ایام انتخابات، در جمع حضوری و مجازی مدیران، کادر، اساتید و طلاب خواهر استان، با موضوع مولفههای بصیرت فاطمی در مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: در طول سالهای انقلاب اسلامی و دوران رهبری مقام معظم رهبری، شاهد شهادت نیروهای مختلف نظامی و غیرنظامی همچون شهید لاجوردی، صیاد، کاظمی و تهرانی مقدم و بسیاری دیگر از بزرگان بودیم که برای هر یک تعابیر و توصیفات بخصوصی از ایشان نسبت به آن شخصیت به یادگار مانده، ولی در این میان، تعبیر از مکتب حاج قاسم، بهعنوان مولفه تمایز بخش حیات معنوی آن شخصیت، پس از شهادت که با طی طریق در بستر گام دوم در گفتمان انقلاب اسلامی مقارن شده است، از جایگاه بسزائی برخوردار است.
وی در تعریف مکتب و مؤلفههای آن، اظهار کرد: در یک نگاه باید گفت که مکتب در حقیقت طرحی منسجم برای چگونه زیستن است که در یک بستر اندیشهای، مسئولیتها و تکالیف در مسیر کسب کمال در قالب یکسری مولفههای هنجاری مادی و معنوی تعریف و تبیین میگردد؛ لذا در خط یک جهان بینی و ایدئولوژی زیستی را برای محافظت در مسیر کسب کمال، نهفته و به ارمغان خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین قائمی ادامه داد: مهمترین مولفه در یک مکتب، بهرهمندی از یک جهان بینی منسجم، تولید ارزشها و مولفههای متناسب با ایدئولوژی و جهان بینی حاکم بر خود و تعریف و تبیین هدف زیستی است، اما مهمترین مؤلفه در مکتب حاج قاسم، اخلاص، وحدت گرایی و توجه به منافع ملی است.
وی بیان داشت: از مؤلفههای بصیرت فاطمی در مکتب حاج قاسم میتوان، جامعه پذیری و احساس مسئولیت نسبت به تحولات سیاسی ـ اجتماعی محیط پیرامونی، ولایت محوری در فعالیت محیطی در برابر خودمحوری و خودسنجی و تکلیف محوری که در بصیرت فاطمی تجلی دارد.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: از دیگر مؤلفهها، ضعیف نوازی بخصوص در حوزه جبران محبت، هزینه کردن ثروت اجتماعی در مسیر اعتلای نظام اسلامی و ایجاد وحدت، حل تعارضات زیستی دین و قومیت (ایران و اسلام)، میدان و دیپلماسی، دین و سیاست، ترحم و غضب و نگاه به قدرت از هدف و ابزاری برای کمال مادی و اعمال اراده تا ابزاری برای کمال جویی معنوی و خدمت به خلق است.
نظر شما