فرزند نعمت‌ و عامل نشاط در خانواده است

کارشناس فرهنگی گفت: فرزند به عنوان نعمتی‌ است که عامل نشاط در خانواده بوده و طبق روایات می‌تواند زن و مرد را از انزوا و افسردگی خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم زهرا منصوری راد، کارشناس فرهنگی در جمع مادران جهادگر، با اشاره به موضوع فرزندآوری در مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) چالوس، بیان کرد: خداوند متعال پس از خلقت انسان از عبارت فتبارک الله احسن الخالقین استفاد کرد که در آن انسان مورد تعریف و تشویق قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و زن به عنوان عامل کثرت این امر قرار داده شده، این قدرت به زن برای ادامه این روند داده شده است.

کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: فرزند به عنوان نعمتی‌ است که عامل نشاط در خانواده بوده و طبق روایات می‌تواند زن و مرد را از انزوا و افسردگی خارج کند.

وی در ادامه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، درباره جهاد فرزندآوری بیان کرد: باید این امر برای مادران ابتدا تبیین و سپس فضارا آماده کرد، چراکه بعضی از مادران نیاز به تسهیل‌گری دارند، یعنی نیاز به کمک در دوران بارداری و سپس دوران پس از آن و نگهداری از فرزندان خواهند داشت، در امر جهاد تبیین نیز بسیاری بانوان نیاز به گذراندن دوره و کارگاه برای آگاه سازی دارند.

خانم منصوری راد در انتها ضمن اشاره به روند فرزندآوری زنان یهودی خاطر نشان کرد: چیزی که در فضای مجازی و حقیقی باید تبیین و تبلیغ شود، ازدواج بموقع و به دنیا آوردن فرزند برای تربیت نیروی جوان برای پیشبرد اهداف نظام و کارآفرینی خواهد بود، کانون دانش آموختگان کوثر آماده است تا برای پیشبرد این اهداف، کارگاه و دوره‌های آموزشی متعدد برگزار نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha