شب لیله الرغائب شب رغبت و رحمت است

امام جمعه شهرستان ساوه گفت: لیله الرغائب شب رغبت و رحمت است و مومنان از فرصت شب های ماه رجب برای دعا و مناجات و ذکر و استغفار برای اتصال به ذات اقدس احدیت استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ،به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول (س) ساوه همزمان با شب لیله الرغائب محفل دعا و مناجات با هدف استغاثه به درگاه خداوند و درخواست نزول رحمت الهی وبرکات آسمانی با حضور حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه برگزار شد.

خانم مرضیه شوکتی از اساتیدحوزه این محفل را با قرائت دعای باران، زیارت رجبیه و مناجات خوانی و استغفار به درگاه الهی و توسل به امام زمان (عجل) آغاز کرد.

در ادامه حجت الاسلام رحیمی با اشاره به دعای نوزدهم صحیفه سجادیه جهت درخواست باران با توصیه به قرائت آن در لیله الرغائب، گفت: دعا کردن در لیله الرغائب اهمیت فراوانی دارد و مومنان در این شب برای استجابت دعا با قلبی شکسته و اشکی سرازیر برای طلب باران دعای نوزدهم صحیفه سجادیه را قرائت کنند.

امام جمعه شهرستان ساوه در حضور جمعی از مدیران، کادر و طلاب مدارس علمیه شهرستان ساوه با اشاره به شرح زیارت رجبیه و روایات این ماه اضافه کرد: ماه رجب؛ ماه توبه و بازگشت به درگاه الهی، ماه اجابت دعا و چنگ زدن به ریسمان الهی است و خداوند در ماه رجب خود را همنشین کسانی می داند که با او همنشین باشند و به درگاه او استغفار نمایند و به اطاعت و بندگی او مشغول باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: لیله الرغائب شب رغبت و رحمت است و مومنان از فرصت شب های ماه رجب برای دعا و مناجات و ذکر و استغفار برای اتصال به ذات اقدس احدیت استفاده می کنند.

درپایان مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت امام جمعه این شهرستان به صورت جماعت برگزار گردید و طلاب با افطاری ساده پذیرایی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha