همه انسان ها قرار است به کاری بزرگ مبعوث شوند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در مراسم جشن برگزار شده در مدرسه علمیه الزهراء(س)، گفت: بعثت را محدود نکنیم، همه انسان ها قرار است به کاری بزرگ مبعوث شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت عید بزرگ مبعث صبح امروز مراسم جشنی با حضور پرشور طلاب خواهر مدرسه الزهراء(س) و سخنرانی مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی برگزار شد.

استاد اسماعیلی گفت: بعثت انبیاء الهی و نبی اعظم صلی الله علیه وآله و سلم بعثت یک فرد تنها نیست، بلکه بعثت همه انسان‌هاست و قرار است پیامبر(ص) برانگیختگی را در تمام انسانها به وجود آورد.

وی افزود: در خطبه یک نهج البلاغه حضرت امام علی علیه السلام، علت بعثت انبیاء را یاد آوری میثاق انسان با معبود و خدای خویش، دانسته است، چرا که طبق آیات وارده از قرآن کریم انسان با پروردگار خویش پیمان و میثاق بسته که از طاغوت اجتناب کند و در ابتدا خانه دل را پاک کند و در مرحله بعد با عبادت به پروردگار خویش روی آورد.

اسماعیلی ادامه داد: گاهی غبار دنیا سبب می‌شود انسان‌ها این نور فطری را فراموش کرده و پیمان خود با خدا را از یاد ببرند، لذا خداوند منت نهاد و در بین مؤمنین رسول خود را به رسالت فرستاد تا مردم را از تاریکی های غفلت و جهل رهایی دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha