ماه رمضان فرصتی برای بازخوانی فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خطاب به مبلغان گفت: در این ماه مبارک، فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی را برای جامعه دینی و ایمانی بازخوانی کنید، در محیط خانواده اعم از خردسالان، نوجوانان و جوانان، برای استفاده از این آموزه‌ها بکوشید.

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل در آستانه ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه "روشنای رمضان" که به همت اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و معاونت فرهنگی‌تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه صیام و روزه داری و ماه تقوا پیشگی است و اگر چشم، گوش، دهان، اعضاء و جوارح از آلودگی و منهیات پوشیده شود به جایگاهی می‌رسیم که آن تقواست و اگر به متقین ملحق شدیم به پاداش الهی و روح و ریحان خداوند می‌رسیم.

وی افزود: طلاب خواهر و برادر و به‌ویژه مبلغات باید از ظرفیت عظیم این ماه برای هدایتگری جامعه دینی و ایمانی بهره‌برداری کنند و بر اساس روایتی از امام رضا(ع) به نقل از پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، ماه رمضان افضل ماه‌ها است، ساعاتش بهترین ساعات و روزهایش بهترین روزهاست.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در این ماه عظیم خیلی از مباحات از جمله خواب و نفس کشیدن برای ما عبادت محسوب می‌شود، همه‌ ما در این ماه به تکریم دعوت شده‌ایم و دعا در این ماه به استجابت می‌رسد، محروم کسی است که  این ماه بگذرد و محرومیت نصیب او شود.

این استاد حوزوی خطاب به مبلغان گفت: در این ماه مبارک، فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی را برای جامعه دینی و ایمانی بازخوانی کنید، در محیط خانواده اعم از خردسالان، نوجوانان و جوانان، برای استفاده از این آموزه‌ها بکوشید. 

وی اضافه کرد: آشنایی با قرآن و محتوای آن باید جدی گرفته شود، در این ماه از جماعت، نافله و نیز نماز قضا غافل نشوید و برای احیای شب‌های قدر برنامه ریزی کنید تا بتوانید نهایت بهره‌برداری را داشته باشید و در این ماه کوله‌بار خود را پر از توشه کرده و از آن برای یازده ماه آینده استفاده کنید.

فاضل در پایان گفت: تعظیم و نکوداشت قرآن بایستی سرلوحه همه مبلغین و مبلغات قرار بگیرد و وارد کردن قرآن در زندگی خانواده‌های امروز و آشنایی با پیام‌های قرآنی مورد اهمیت طلاب واقع شود.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha