دوره آموزشی جذب در قوه قضائیه برگزار می‌شود

مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برای نخستین بار در دوره آموزشی کوتاه مدت حقوق و قضای اسلامی، طلبه خواهر می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، زینب طالبی در گفت‌وگویی بیان کرد: اولین دوره آموزشی کوتاه مدت حقوق و قضای اسلامی سال گذشته برای طلاب خواهر  اعلام شد تا بعد از گذراندن این دوره و متناسب به نیاز در قوه قضائیه و در مناصب قضایی مشغول به خدمت بشوند.

 مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری (س) تاکید کرد: به دلیل اینکه اساس و مبنای مباحث قضایی فقه و اصول است؛ خواهرانی که مدرک تحصیلی سطح سه فقه و اصول با معدل ۱۶ را دارا هستند یا در رشته فقه خانواده در سطح ۴ مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند. 

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این است که رشته‌هایی که واحدهای فقه و اصول بیشتری را می‌خوانند مثل مطالعات زن و خانواده نیز، بتوانند در این دوره ثبت‌نام کنند. 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: برخورداری از حداکثر سن ۳۶ سال تمام، مشمول این طرح می‌شوند تا در بحث استخدامی کشور برای آن‌ها مشکلی به وجود نیاید؛ و مدت دوره یک‌سال می‌باشد که تقریبا ۵۰ واحد درسی با مباحث حقوقی ارائه می‌شود.

وی در خصوص سرفصل‌های دوره اظهار کرد: این دوره شامل ۸ سر فصل می‌شود که شامل قوه قضائیه در قانون اساسی، سازمان و تشکیلات قوه قضائیه، وظایف قوه قضائیه، اصول و قواعد حاکم بر امور قضایی، شرایط قضاوت، وظایف و اختیارات قضات، مصونیت قضایی و مسئولیت مدنی قضات می‌شود.

 مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری (س) ابراز کرد: دوره به صورت حضوری در استان قم برگزار می‌شود و به دلیل اینکه تعداد فارغ التحصیلان رشته فقه و اصول کم است و امکان به‌گزینی وجود ندارد، این طرح در سراسر کشور اعلام شده تا خواهرانی که امکان سکونت در قم را برای یک‌سال دارند، ثبت‌نام کنند. 

طالبی در ادامه افزود: در موارد خاص به دوستانی که مشکل دارند، خوابگاه اختصاص پیدا می‌کند، اما اولویت این طرح شامل  ساکنین قم و کسانی که امکان حضور در قم را دارا هستند، می‌شود.

استاد حوزه علمیه در خصوص گذراندن ۵۰ واحد درسی گفت: در طول نه ماه تحصیلی، هر روز کلاس برگزار می‌شود تا ۵۰ واحد درسی به اتمام برسد و چینش کلاس هم از اول هفته تا چهارشنبه است تا دوستان سطح ۴ نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به دروس خود برسند و امکان غیر حضوری بودن وجود ندارد. 

مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) تصریح کرد: دوره کوتاه مدت حقوق و قضا، غیر از گرایش حقوق و قضا است و این دوستان بعد از یک‌سال آماده می‌شوند تا وارد مناصب قضا شوند. 

طالبی عنوان کرد: در واقع مرکز مدیریت خواهران متولی برگزاری دوره است و جذب توسط خود قضائیه صورت می‌گیرد و این طرح نیز با پیشنهاد قوه قضائیه بوده و پشتوانه به‌کارگیری در فرایند پذیرش و گزینش قوه قضائیه انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: در فراخوان اول، دوستان کمی از این طرح مطلع شدند؛ اما در فراخوان دوم به‌صورت وسیع‌تر اطلاع‌رسانی می‌شود تا افرادی که علاقه‌مند هستند و شرایط و شایستگی این دوره را دارا هستند، بتوانند در این دوره ثبت‌نام کنند. 

طالبی ابراز کرد: در تابستان امسال از افراد فراخوان اول و دوم آزمون کتبی و شفاهی گرفته می‌شود و در سال تحصیلی جدید شروع به تحصیل می‌کنند. 

مدیر مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) گفت: پایان فرودین‌ماه فراخوان اول به پایان رسید و فراخوان دوم متعاقبا اعلام خواهد شد و مرادماه آزمون کتبی گرفته می‌شود و منابع در سایت اعلام می‌شود و در آزمون شفاهی نیز، مصاحبه علمی گرفته خواهد شد. 

وی عنوان کرد: یک تست شخصیت نیز در فرایند گزینش قوه قضائیه صورت می‌گیرد و بعد از موفقیت در سه مرحله مذبور، مهرماه در صورت رسیدن به حدنصاب، کلاس‌ها برگزار می‌شود؛ در غیر این‌صورت فراخوان سوم داده می‌شود تا با حضور اساتید مجرب قم و موقعیت آموزشی تعریف شده مناسب، مطلوب و به صورت کاربردی این کلاس‌ها برگزار شود.

شایان ذکر است طلاب خواهر می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۲۵۳۱۲۸۵۱۵۷ و یا از طریق درگاه اینترنتی  https://modaresqom.whc.ir اطلاعات بیشتری راجع به این دوره کسب کنند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha