تقدیر از ۱۳ مقاله برتر در همایش ملی هویت عصری زنان

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مسأله زنان در همه جای دنیا از جمله کشور عزیز ما جزو مسائل تقریبا با اولویت اول است و بحث زنان، مسائل و شبهات زیادی را در ذهن جوانان و پژوهشگران ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام فرج‌الله هدایت نیا در اختتامیه همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» که از سوی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان و با مشارکت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان و مدارس سطح دو حوزه های علمیه خواهران استان برگزار شد، گفت: مسأله زنان در همه جای دنیا از جمله کشور عزیز ما جزو مسائل تقریبا با اولویت اول است و بحث زنان، مسائل و شبهات زیادی را در ذهن جوانان و پژوهشگران ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: این همایش با هدف بررسی مسائل مربوط به زنان برگزار شده است و فرصتی جهت تضارب آراء برای اندیشمندان و انگیزه‌ای برای طلاب و پژوهشگران جوان ایجاد کرده و درگیری ذهنی با عنوان «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» بوجود آورده است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: از ماه‌ها پیش، این همایش کار خود را آغاز کرده و در پنج محور کلان؛ کلامی، انسان شناختی، فقهی و حقوقی، تحولات تاریخی، کنشگری زنان، اقتضائات عصری و الگوی سوم زنان؛ طراحی شد و در این پنج محور فراخوان داده شده است.

حجت الاسلام هدایت نیا اعلام کرد: ۱۶۰ مقاله به همایش ارسال شده و در فرآیند داوری قرار گرفت و پیش نشست‌های همایش سال گذشته انجام شد و از مقالاتی که در مرحله داوری حائز شرایط بودند، از استان‌های مختلف دعوت شد؛ مولفین حوزوی و دانشگاهی مقالات خود را ارائه دادند و هیئت داوران از بین این مقالات،  ۳ مقاله را حائز رتبه برگزیده دانستند و ۱۰ مقاله شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی گفت: مقالات برتر در فصلنامه تخصصی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان که مجری اصلی برگزاری همایش است با پشتیبانی مدیریت استان و همچنین سایر مدارس سطح دو؛ منتشر خواهد شد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: امروز تعامل خوبی با مراکز علمی و نیز مراکز علمی که در دو استان مستقر هستند، برقرار شد و اینکه بین دستگاه‌ها و مراکز علمی چنین تعامل خوبی صورت بگیرد، شاید یکی از نادرترین اتفاقات خوبی است که در استان اتفاق افتاده است و به این جهت باید به مدیریت مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان تبریک گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha